کد خبر: 124019
A

عضو کمیسیون امنیت ملی: هیچ ضرب‌الاجلی را در مذاکره نمی‌پذیریم/ غرب باید به ۱۱ تعهد خود در برجام برگردد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سیاست های فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است، گفت:هیچ ضرب الاجلی را در مذاکرات نمی پذیریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی: هیچ ضرب‌الاجلی را در مذاکره نمی‌پذیریم/ غرب باید به ۱۱ تعهد خود در برجام برگردد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ابوالفضل عموئی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعیین ضرب الاجل طرف های غربی در مذاکرات برجامی برای ایران برای رسیدن به توافق، گفت: این موضوعات ساختگی از سوی طرف های غربی نمی تواند بر روی تیم مذاکره کننده ایرانی  تاثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه طرف های غربی به ویژه آمریکایی ها در روند اجرای برجام اخلال ایجاد کرده اند و هنوز هم در همان مسیر قبلی حرکت می کنند، ادامه داد: علیرغم اینکه طرف های غربی اعتراف کرده اند سیاست فشار حداکثری بر ایران شکست خورده  است ولی همچنان تحریم ها را علیه ایران حفظ کرده اند.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: مردم ایران پس از خروج آمریکا از برجام و بعداز اعمال تحریم های ناعادلانه فشار اقتصادی را تحمل کرده اند و هیچ فردی هم نبود برای این سه سال اخیر ضرب الاجلی تعیین کند، از نظر ما هیچ ضرب الاجلی وجود ندارد و اگر وجود هم داشته باشد منافع ملی کشورمان است که خط قرمز ما است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: اگر منافع ملی ایران در مذاکرات تامین شود از قبل هم اعلام کرده است به برجام بازمی گردد و تعهدات خود را پس از راستی آزمایی لغو تحریم ها اجرایی می کند.

عموئی با بیان اینکه طرف های غربی به جای اینکه در مذاکرات به دنبال تعیین ضرب الاجل برای ایران باشند به دنبال نقش سازنده باشند، عنوان کرد: طرف های غربی به ویژه اروپایی ها باید 11 تعهدی که در برجام در قبال ایران پذیرفته بودند را اجرایی کنند و رویکرد خود را تغییر دهند تا مذاکرات در ریل مثبت قرار گیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر