کد خبر: 124436
A

علی محمد نمازی: حزب کارگزاران قطعا برای انتخابات ۱۴۰۲ برنامه دارد/ قرار نیست کارگزاران به مواضع و برنامه‌های اتحاد ملت نزدیک شود

عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: حزب برای انتخابات ۱۴۰۲ برنامه دارد ولی نحوه ورود به انتخابات به سیاست‌های حاکم بستگی خواهد داشت.

علی محمد نمازی: حزب کارگزاران قطعا برای انتخابات ۱۴۰۲ برنامه دارد/ قرار نیست کارگزاران به مواضع و برنامه‌های اتحاد ملت نزدیک شود

به گزارش دیده بان ایران؛ علی محمد نمازی درباره تغییرات جدید و انتخاب فرزانه ترکان به عنوان قائم مقام دبیرکل این حزب گفت: انتصاباتی که در حزب انجام شده، در راستای انتخاب دبیرکل جدید حزب کارگزاران اتفاق افتاده است. به دلیل اساسنامه‌ای که در حزب وجود دارد، کنگره برگزار و شورای مرکزی آن شکل گرفت. مسئولان کمیته‌های حزب نیز زیر نظر هیئت رئیسه شورای مرکزی تعیین و انتخاب شدند. وقتی آقای مرعشی به عنوان کاندیدای دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی معرفی شدند و اعضای شورای مرکزی او را به عنوان دبیرکل انتخاب کردند،  آقای مرعشی برای قائم مقامی خود خانم فرزانه ترکان را به این سمت منصوب کردند. دبیرکل حزب کارگزاران نیز در ادامه معاونان استان‌ها و معاونان پشتیبانی، اجرایی، سیاسی و ... را انتخاب کردند.

وی خاطرنشان کرد: تا به امروز حزب با هماهنگی کامل برنامه‌های خود را پیش برده و عملکرد هیئت رئیسه و دبیرکل جدید کاملا خوب بوده، جلسات به طور منظم در حال انجام و هماهنگی  کاملی در جریان است.

عضو حزب کارگزاران درباره تغییراتی که در حزب اتفاق افتاده و در پاسخ به این سوال که آیا در مسیر این تغییر، کارگزاران به حزب اتحاد نزدیک شده است یا خیر، گفت:‌ قرار نیست حزبی به حزب دیگری نزدیک شود. حزب کارگزاران برنامه‌های خودش را پیش می‌برد و ائتلاف‌ها نزدیک به انتخابات رخ می‌دهد. وقتی انتخاباتی مطرح می‌شود سنت بر این قرار بوده است که اصلاح‌طلبان با احزاب و تشکل‌هایی گرد هم می‌آیند و بعد از آن ائتلاف شکل می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر نه حزب اتحاد مکلف است به برنامه و مواضع حزب کارگزاران نزدیک شود و نه کارگزاران قرار است به این شکل رفتار کند. در عمل مواضع احزاب به هم نزدیک است اما برای اینکه احزاب به هم دیگر نزدیک شوند ضرورتی نیست. هر حزبی برای خودش مرامنامه و اساسنامه دارد و بر اساس آیین نامه خودش عمل می‌کند. 

این فعال سیاسی درباره برنامه حزب کارگزاران برای حضور در انتخابات ۱۴۰۲  مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا تصمیم حزب این است که در عرصه‌های مربوط به وظایف حزبی حضور داشته باشد. اخیرا آقای مرعشی گفتند سعی می‌کنیم اختلافات را کم کنیم و اختلاف نظری در کار نباشد و تلاش خواهیم کرد تا در کنار رهبری بتوانیم به اصول و منافع جمهوری اسلامی کمک کنیم که کارهای کشور بهتر و درست انجام شود.

وی افزود: حزب کارگزاران قطعا برای انتخابات مجلس دوازدهم برنامه خواهد داشت. اما عامل مهم برای نحوه ورود و فعالیت در انتخابات به سیاست‌های کلی حاکم بر آن بستگی دارد. یعنی بستگی دارد که شورای نگهبان بخواهد رویه موجود را ادامه دهد یا آنکه تغییری که منجر به مشارکت حداکثری بشود را انجام دهد. خواسته احزاب و حزب کارگزاران باید این باشد که عرصه برای مشارکت حداکثری فراهم شود. 

نمازی همچنین درباره استعفای فرزانه ترکان و سایر اعضا از حزب کارگزاران و بازگشت آن‌ها به این حزب گفت: در مقطعی، اتقاقاتی در حزب کارگزاران افتاد. افرادی از جمله خانم ترکان و آقای طاهرنژاد استعفا دادند. خانم فائزه هاشمی هم از قبل اعلام کردند که من دیگر نیستم اما تا فعال شدن شورای مرکزی جدید و انتخاباتی که برای دبیرکل انجام شد، از جمع مستعفی‌ها فقط آقای طاهرنژاد برنگشته است. مذاکرات در حال انجام است که مشکل او هم حل و فعالیت او در حزب آغاز شود./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر