کد خبر: 12454
A

وزیر دادگستری: برجام سند حقانیت ما است

وزیر دادگستری با بیان اینکه برجام سند حقانیت ما است گفت: هرچند که طرف مقابل پیمان شکن بوده و به آن پایبند نباشد، ولی با قدرت حق خود را خواهیم گرفت.

وزیر دادگستری: برجام سند حقانیت ما است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، «حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی» در پانزدهمین جلسه شورای مدیران کل حوزه های وزارتی که در وزارت دادگستری برگزار شد، ضمن بیان این مطلب که برجام دستاورد بزرگی برای کشور است، اظهار داشت: بدون شک برجام بهترین دستاوردی بود که می شد بدست آورد.

وزیر دادگستری تصریح کرد: نمی گوییم که حقمان را به طور کامل گرفته ایم و یا اینکه مسیری است که بدون دغدغه می توان آن را پیمود وکسی سنگ اندازی نخواهد کرد، اما در این موقعیت، بهترین کاری بود که می توانست انجام شود.

پورمحمدی با بیان اینکه به کسی هم اجازه نمی دهیم به حقوق ملت ما تجاوز کند، تاکید کرد: با طرف مقابل صحبت می کنیم اگر صد واحد حق ماست دو واحد حق ما را ندهد می ایستیم؛ یقه اش را می گیریم؛ می گوییم ما از تو ده میلیون طلبکاریم تو صد هزار تومانش رو نداده ای و من حقم را می خواهم و باید بدهی؛ اگر ندهی دعوا می شود، دادگاه می رویم، حالا طرف مقابل کسی باشد که چون پول و زور دارد و ابزار در اختیارش هست، قلدری بکند و زور بگوید، ما کوتاه بیاییم؟ از حقمان بگذریم؟ این که خیلی بد است.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه ملتی که از حق خودش کوتاه بیاید شکست خواهد خورد بیان کرد: حکایت برجام مانند این است که نماینده شما در دادگاه نصف حقتان را گرفته، آیا توی سرش می زنند که نصف حق را گرفت یا تشویقش می کنند که برود و بقیه اش را هم بگیرد. ظالم در خانه شما نشسته هم سند را برداشته هم در خانه شما نشسته، شما میروید به دادگاه، سند را می گیری، از دو اتاق خانه هم بیرونش می کنی اما بقیه خانه را او می نشیند حال آیا این نماینده را تحسین می کنند یا نمی کنند؟ می گویند بارک الله که سند را گرفتی و از دو اتاق هم بیرونش کردی؛ حالا کمک کنیم از بقیه اتاق ها هم بیرونش کنیم. پورمحمدی گفت: برجام سند حقانیت ماست. این دستاورد خیلی بزرگی است حتی اگر آمریکا انجام ندهد و پیمان شکنی کند؛ مگر آمریکا با ما فقط پیمان شکن است؟ با همه پیمان شکنی می کند با چین، روسیه و اروپا هم پیمان شکنی می کند؛ اما ما در دنیا گفتیم حق با ماست این هم سندش. حالا آمریکا چون زور و پول دارد، می خواهد زیر برجام بزند آیا از ارزش کار ما و دستاورد ما کم شده؟

وزیر دادگستری در خصوص منتقدین برجام گفت: برخی می گویند تحریم های آمریکا چرا همچنان برقرار است؟ این طبیعی است؛ چرا که ما در موضوعات حقوق بشری، موشکی و منطقه ای وارد مذاکره نشده ایم و تحریم های مربوط به این موضوعات، از گذشته وجود داشته و ادامه پیدا کرده است؛ اما چون موضوع هسته ای بهانه ای برای تحریم بین المللی و صدور قطعنامه از سوی شورای امنیت علیه ما شد و به چهره سیاسی و حیثیت ما لطمه وارد می کرد، بر سر میز مذاکره نشستیم که به لطف خداوند دستاوردهای خوبی نیز بدست آوردیم، وگرنه ما 35 سال است که تحریم شده ایم.

*بانقد غیر منصفانه،نا امیدی را به جامعه تلقین نکنیم

پورمحمدی افزود: آثار تحریم هایی که بیش از 10 سال برای عملیاتی شدن آنها برنامه ریزی و مقدمه چینی شد را می توان به راحتی و با فوریت در یک سال از بین برد و نقد در این خصوص باید منصفانه باشد؛ نباید مسائل را بصورت تحریف شده و با القای حس منفی برای جامعه بازگو کرد؛ ایجاد اختلاف و ناامیدی در جامعه و خود را در برابر دشمن ضعیف دیدن، اشتباهی بزرگ و به نوعی فتنه است.

وزیر دادگستری گفت: برجام برای رفع مانع و رفع ظلم است و این موضوع کاملا روشن است و در این رابطه دنیا ما را تحسین کرده و این را از بررسی شرایط طرف مقابل می توان دریافت. همچنین با گذشت زمان دستاوردها و اهمیت برجام بیشتر آشکار خواهد شد و همگی وظیفه داریم از این دستاورد ملی دفاع کرده و بیشترین تلاش خود را بر اجرایی شدن آن و جلوگیری از زیاده خواهی طرف مقابل معطوف کنیم.

پورمحمدی با بیان این که برجام میدان عمل است،افزود: همه وظیفه داریم که برجام را خوب اجرا کنیم. بدانیم که اگر در میدان سیاسی نتوانیم دستاورد داشته باشیم، در میدان عملی هم نمی توانیم دستاورد داشته باشیم؛ خوشبختانه در میدان سیاسی دستاورد داشتیم؛ حالا همه تلاش کنیم در میدان عمل هم به دنبال دستاوردهای مثبت باشیم.

*ایجاد 700 هزار شغل یک رکود جهانی است

وزیر دادگستری در خصوص برخی آمارها از جمله ایجاد اشتغال نیز گفت: طبق مستندات موجود، حدود 700 هزار شغل طی سال گذشته در کشور ایجاد شده که همگی شاغلین دارای بیمه هستند و امکان انتشار اسامی ایشان نیز فراهم است؛ این یک رکورد جهانی محسوب می شود چرا که ما در رتبه پنجمین کشور دنیا در ایجاد اشتغال قرار گرفته ایم؛ این در حالی است که ظرف چند سال گذشته ما هر ساله بیش از یک میلیون نفر ورودی به بازار کار داشته ایم و باید در زمینه اشتغال تلاش بیشتری صورت گیرد تا این تفاضل کمتر شود.

وزیر دادگستری برگزاری منظم جلسات مدیران حوزه های وزارتی را موجب خرسندی و برکت در امور اداری دانست و گفت: بهتر است این نشستهایی که برگزار می شود جنبه نظری بیشتری پیدا کند و نتایج آن تبدیل به یک راهکار و حتی راهبرد برای نیل به یک مدل پیشرفت و حل مشکلات اداری شود.

وی دید و بازدید و با هم نشستن ماهانه مدیران و در جریان اطلاعات و حوادث و مسایل همدیگر قرار گرفتن را مهم و مفید دانست و آن را تسهیل کننده و پیش برنده امور اداری بدور از درگیر شدن در دیوانسالاری رایج دانست.

وزیر دادگستری همچنین به وظایف خطیر مدیران حوزه های وزارتی و روسای سازمانها اشاره نمود و گفت: مدیریت حوزه وزارتی جزو حساس ترین و سخت ترین کارهای دستگاه هاست و این مدیران، در واقع مرزبانانی هستند که باید ضمن دقت در رعایت حقوق مردم، با نگاهی قانون مدارانه، شفاف عمل کرده و از این طریق، حس اعتماد را در جامعه ایجاد کنند. وی ضمن برشمردن وظایفی مانند تعدیل کنندگی، بر رعایت نظم و نظارت و عملیات باز و شفاف در نظام اداری تاکید کرد و افزود: مدیران حوزه های وزارتی تابلو و معرف سازمان هستند و ایجاد محبوبیت و مقبولیت و تنظیم چهره رئیس دستگاه به عهده ایشان است؛ عملکرد مطابق قانون نیز بسیار ضروری است و همچنین تقوا و انصاف نیز باید در قالب قانون مراعات شود و موفقیت دستگاه اداری و اجرایی در گرو تصمیم گیری، عمل به هنگام، توجیه دقیق، تاثیرگذاری، نقش آفرینی، جریان سازی و مدیریت شما مدیران است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر