کد خبر: 124571
A
در گفت و گو با دیده بان ایران مطرح شد؛

حسینی کیا: باید بررسی کنیم که آیا در ماجرای باز نشدن ایربگ ها مشکل از خودروساز است یا خیر/ برای استیضاح وزیر صمت زود است

حسینی کیا نماینده مجلس یازدهم در واکنش به باز نشدن ایربگ خودرو ها به سایت دیده بان ایران گفت: ما باید بررسی کنیم که چه چیزی باعث چنین حادثه‌ای شده است، آیا مشکل از خودروساز داخلی است یا خیر.باید از سازمان ملی استاندارد اعلام نظر کنیم و بعد در این خصوص تصمیم خواهیم گرفت.

حسینی کیا: باید بررسی کنیم که آیا در ماجرای باز نشدن ایربگ ها مشکل از خودروساز است یا خیر/ برای استیضاح وزیر صمت زود است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حدود ده روز پیش بود که خبر تصادفی زنجیره‌ای در محور بهبهان ابتدا در فضای مجازی و سپس در همه سایت‌های خبری تیتر یک شد. تصادفی که حدود چهل الی پنجاه خودرو درگیر شده بودند که همین امر باعث شک و شبه‌های فراوانی شد. چند روز بعد؛ محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهور کشور طی اظهاراتی اعلام کرد که هیچکدام از ایربگ‌های این خودروها باز نشده و خطاب به خودروسازان و مسئولان اظهار کرد که «چرا ارابه مرگ تولید می‌کنید؟!»

 همین امر باعث انتقادات فراوانی از جانب کاربران در فضای مجازی و برخی از مسئولان در خصوص استاندارد نبودن خودروهای داخلی شد. در همین رابطه با سید جواد حسینی‌کیا، نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معاون مجلس شورای اسلامی با سایت دیده بان ایران گفت‌وگویی داشته که مشروح  آن گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

*آقای حسینی‌کیا! هفته گذشته تصادفی در محور بهبهان اتفاق افتاد که در این تصادف حدود 50 خودرو ایربگ‌شان فعال نشد و هم باعث واکنش‌های گسترده‌ای میان مردم و برخی از مسئولان شد، آیا شما در مجلس به این قضیه پرداخته‌اید؟

چون مجلس این هفته تعطیل است، جلسه‌ای در خصوص این قضیه نداشتیم اما قطعا یکی از موضوعاتی که کمیسیون صنایع پیگیری خواهد کرد، همین عمل نکردن ایربگ‌ها است. قبل از پیگیری ما باید دستگاه‌های اجرایی نظیر وزارت صمت، سازمان دادرسی و سازمان استاندارد پیگیری‌های خودشان را انجام دهند

*علی جدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم طی اظهاراتی اظهار کردند که برای استیضاح وزیر صمت زود است! نظر شما در این باره چیست؟

اظهارات آقای جدی کاملا درست است. باید یک فرصت کوتاهی به وزرا بدهیم تا خودشان را اثبات کنند. اگر وزرا نتوانستند تا پایان سال به وظایف اجرایی خود عمل کنند، قطعا مجلس در این باره تصمیم جدی خواهد گرفت و برخورد لازم را خواهد کرد.

*اما همین تاخیر در استیضاح و عدم پاسخگویی بازی با جان مردم است!

ابتدا ما باید بررسی کنیم که چه چیزی باعث چنین حادثه‌ای شده است، آیا مشکل از خودروساز داخلی است یا خیر.

*محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهور کشور اعلام کردند که مشکل این خودرو‌ها فنی است. حتی خطاب به مسئولان گفتند که چرا ارابه مرگ تولید می‌کنید پس فکر نمی‌کنم در خصوص فنی بودن مشکل این خودروها شک و شبه‌ای وسط باشد!

باید از سازمان ملی استاندارد اعلام نظر کنیم و بعد در این خصوص تصمیم خواهیم گرفت.

*نظر شما در خصوص واردات خودرو چیست و اینکه موضوع واردات خودرو به کجا رسید؟

ما موافق واردات خودرو هستیم. واردات خودرو برای زمین زدن خودروسازی کشور نیست بلکه به معنای عدم انحصار نیست. در بازارالان عرضه و تقاضا با هم برابر نیستند و این بسیار خطرناک است. از سویی دیگر برای جلوگیری از انحصارطلبی باید واردات خودرو  به مقدار معینی آزاد شود که هم خودروساز داخلی خودش را بی رقیب نداند و هم اینکه عرضه و تقاضا مقداری به برابری برسند.

*االان این موضوع به کجا رسید؟

پیگیر این قضیه هستیم. یکی از بحث‌های جدی کمیسیون صنایع همین بحث واردات خودرو است.

 

منبع: سایت دیده‌بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر