کد خبر: 124710
A

خبرگزاری نزدیک به سپاه: ما در زمان امام‌(ره) هم با شوروی مارکسیست روابط تجاری و سیاسی داشتیم/ منظور از شعار «نه شرقی نه غربی» این نیست که با آنها تعامل نداشته باشیم

خبرگزاری نزدیک به سپاه برای چندمین بار طی روزهای گذشته ضمن انتقاد از منتقدان انعقاد قراردادهای طولانی با دو کشور چین و روسیه و همچنین وابستگی به آنها نوشت: برخی از اصلاح طلبان و غربگراان معتقدند سفر رئیسی به روسیه با شعار «نه شرقی نه غربی» تناقض دارد!

خبرگزاری نزدیک به سپاه: ما در زمان امام‌(ره) هم با شوروی مارکسیست روابط تجاری و سیاسی داشتیم/ منظور از شعار «نه شرقی نه غربی» این نیست که با آنها تعامل نداشته باشیم

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری نزدیک به سپاه برای چندمین بار طی روزهای گذشته ضمن انتقاد از منتقدان انعقاد قراردادهای طولانی با دو کشور چین و روسیه و همچنین وابستگی به آنها نوشت: 

برخی از اصلاح طلبان و غربگراان معتقدند سفر رئیسی به روسیه با شعار «نه شرقی نه غربی» تناقض دارد! این در حالی است که کسانی که تعامل با دنیا و همسایگان را برای بهبود اقتصاد و همچنین خنثی سازی تحریم ها موثر می دانند، معتقدند شرق و غرب جغرافیایی با شرق و غرب سیاسی فرق می‌کند و به اعتقاد آنها منظور از نه شرقی، نه غربی عدم وابستگی به شرق و غرب است و نه تعامل با آنها.

کیهان هم در پاسخ به صادق زیباکلام که چنین موضوعی را مطرح کرده نوشته: ما در زمان حضرت امام‌(ره) هم با شوروی مارکسیست روابط تجاری و سیاسی داشتیم و این روابط به معنای وابستگی نبود کما اینکه با کشورهایی مثل انگلیس و فرانسه و آلمان و... که غربی بودند هم رابطه بدون وابستگی داشتیم.

این خبرگزاری همچنین در ادامه گزارش خود که تحت عنوان "سفر رئیسی به روسیه؛ گسترش تعامل با دنیا و خشم اصلاح طلبان" نوشت: 

در روزهای گذشته موافقان و مخالفان سفر رئیسی به روسیه واکنش های مختلفی را مطرح کردند اما موافقان این سفر معتقدند اصلاح طلبان و غربگرایان به دلیل نگاهی که به غرب دارند مخالف این سفر هستند و هیچ دلیل قانع کننده ای هم برای مخالفت خود ندارند و عکس العمل های عصبی آنها هم برای این است که می دانند سفر رئیس جمهور به روسیه چه نتایج مثبتی خواهد داشت.

این گزارش ها در حالی مطرح می شود که بسیاری از تحلیلگران نه تنها نسبت به رابطه با این دو کشور بلکه درخصوص وابستگی بیش از حد نسبت به پکن و مسکو هشدار داده و اعتقاد دارند همزمان با روابط با این دو کشور باید با غرب هم تعاملات لازم را برقرار کرد.

منبع: دیده بان ایران 

منبع: دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر