کد خبر: 124713
A
دیده بان ایران:

کیهان: منتقدان قرارداد همکاری ایران با چین و روسیه «تقی‌زاده‌های جدید» هستند

روزنامه تندرو کیهان در سرمقاله شماره امروز خود باردیگر به موضوع روابط ایران با روس و چین پرداخته و منتقدان این روابط را مورد لطف(!) خودش قرار داد.

کیهان: منتقدان قرارداد همکاری ایران با چین و روسیه «تقی‌زاده‌های جدید» هستند

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه تندرو کیهان در سرمقاله شماره امروز خود به موضوع روابط ایران با روس و چین پرداخته است. این روزنامه منتقدان قرارداد همکاری ۲۵ ساله‌ی ایران و چین و قرارداد ۲۰ ساله با روس را «تقی‌زاده‌های جدید» خوانده و در ادامه اتهام‌زنی‌های همیشگی‌اش نوشته این افراد در یک خط خبری «شبهه‌افکنانه» که از «اندیشکده‌های پنتاگون و سیا» برگرفته شده، تلاش دارند تا این دو سند و همچنین سفر رئیسی به مسکو و امیرعبداللهیان وزیر خارجه به پکن را تحت‌الشعاع قرار دهند.

به نوشته این یادداشت، افراد مدنظرش، سعی دارند تا «روسیه سابق و جنس چینی القا شده را در اذهان مردم ایران زنده کنند». 

این مقاله عکس جنجال‌برانگیز دیدار اولیانوف نماینده پر حاشیه‌ی روس در مذاکرات احیای برجام با رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، را نشانه «ورشکستگی سیاسی آمریکا» و «ذکاوت سیاسی ایران» دانسته‌ و «نه ضعف ایران»‌؛ چرا که از نظر نویسنده «نشان می‌دهد جمهوری اسلامی یک مدعی ابرقدرتی! را پشت در نگه داشته».

در بخش دیگری از سرمقاله کیهان گفته شده که آمریکا «رسماً قانونی برای تخریب روابط ایران با روسیه و چین تصویب کردند و سالانه هم برای آن بودجه‌ای اختصاص می‌دهند». احتمالا منظور نویسنده لایحه «دستور به وزیر دفاع برای تسلیم گزارش به کنگره درباره هم‌کاری میان ایران و فدراسیون روسیه» باشد، که مفاد آن از نامش پیداست و ارتباطی با آنچه نویسنده مدعی شده فاصله زیادی دارد.

بنابرگزارش دیده بان ایران؛ کیهان روز گذشته هم ضمن انتقاد شدید از منتقدان وابستگی ایران به روسیه و چین نوشت که این افراد «ایرانی» نیستند./ دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر