کد خبر: 12474
A

مرجع رسیدگی به تخلفات احمدی‌نژاد کیست؟

نزدیک به 4 سال از پایان ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد می‌گذرد اما همچنان اسمش بر سر زبان هاست. گرچه هربار به بهانه‌ای اسمش در رسانه‌ پررنگ می‌شود اما حلقه مشترک همه آنها این است که به خوبی از این اسم یاد نمی‌شود.

مرجع رسیدگی به تخلفات احمدی‌نژاد کیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، نزدیک به 4 سال از پایان ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد می‌گذرد اما همچنان اسمش بر سر زبان هاست. گرچه هربار به بهانه‌ای اسمش در رسانه‌ پررنگ می‌شود اما حلقه مشترک همه آنها این است که به خوبی از این اسم یاد نمی‌شود. این بار اما فارغ از همه تخلفاتی که انجام داده و فسادهایی که در دوره ریاست‌جمهوری‌اش رخ داده، سوال این است که چرا رسیدگی به پرونده او اینقدر طولانی شده و چرا قوه قضاییه زودتر پاسخی نمی‌دهد. که در این‌باره روز گذشته محسنی اژه‌ای گفته است: «این پرونده مربوط به دیوان محاسبات کشور است و مربوط به قوه قضائیه نمی‌شود.» اگر به حافظه تاریخیمان رجوع کنیم، به خاطر می‌آوریم که احمدی‌نژاد دو بار دیگر هم به دادگاه احضار شده و غیبت داشته آنهم به خاطر شکایت کمیسیون اصل 90. به همین بهانه، بازنگری ای داشتیم بر پرونده‌های احمدی‌نژاد و شکایتهایی که از او صورت گرفته است.

27خرداد ماه 92، یعنی 47 روز قبل از اتمام دولت دهم بود که پایگاه اطلاع‌رسانی دولت با لحنی اعتراضی در خبری با عنوان پاداش خدمت، از احضار احمدی‌نژاد به دادگاه خبر داد. بر اساس این خبر، شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به‌دنبال شکایت علی لاریجانی رئیس مجلس و همچنین رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی‌و نیز یعقوب خلیل‌نژاد علیه رئیس‌جمهور احضاریه‌ای برای رئیس دولت ارسال کرده بود. 5 آذر 92 اولین روز دادگاه محمود احمدی‌نژاد بود. درواقع برای اولین بار بود که یک مقام مهم در کشور به دادگاه فراخوانده می‌شد تا به این ترتیب تابوی محاکمه بالا‌ترین مقام اجرایی کشور شکسته شود.


منبع: مردم سالاری

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر