کد خبر: 124829
A
در گفت وگو با دیده‌بان ایران مطرح شد:

رسول منتجب نیا: رئیسی فکر می‌کند هنوز ایام «انتخابات» است و رجز می خواند/ دولت رئیسی به‌جای مبارزه با فساد، دارد زمینه فساد را مهیا می‌کند/ صداوسیما و رئیسی باعث می‌شوند که مردم روز به روز بیشتر نسبت به حکومت بدبین‌تر شوند

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی در خصوص عملکرد شش ماهه دولت «سیدابراهیم رئیسی» به خبرنگار دیده‌بان ایران گفت: اقای رئیسی فکر می کند هنوز دوران تبلیغات انتخابات است. آقایان باید در مورد کارهایی که کردند صحبت کنند نه شعارهایشان. آقای رئیسی نیاز نیست رهنمود بدهند، رهنمود دادن کاری ندارد. بنده همین الان می‌توانم صبح تا شب به بقیه رهنمود بدهم؛ این کار نه هزینه دارد نه هیچی. دولت باید پاسخگوی مردم باشد.

رسول منتجب نیا: رئیسی فکر می‌کند هنوز ایام «انتخابات» است و رجز می خواند/ دولت رئیسی به‌جای مبارزه با فساد، دارد زمینه فساد را مهیا می‌کند/ صداوسیما و رئیسی باعث می‌شوند که مردم روز به روز بیشتر نسبت به حکومت بدبین‌تر شوند

با گذشت 6 ماه از دولت انقلابی ابراهیم رئیسی اما شعارهای ادامه‌دار او و اعضای کابینه‌اش تمامی ندارد. رسول منتجب نیا، دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی در همین رابطه به خبرنگار دیده‌بان ایران گفت: من در برخی از مصاحبه‌هایم گفته‌ام، آقای رئیسی هنوز فکر می‌کنند در ایام تبلیغات انتخابات قرار دارند! سخنرانی‌های آقای رئیسی بیشتر رجزخوانی و تبلیغات انتخاباتی است. «باید چنین بشود یا چنان بشود»، «گرانی نباید در کشور وجود داشته باشد»، «تورم نباید وجود داشته باشد» و بسیاری دیگر از شعارهایی که می‌دهند، این شعارها را نباید ایشان مطرح کنند بلکه آقای رئیسی باید بدین شعارها عمل کنند.

 

باید به رئیسی گفت که چرا دولت شما زمینه فساد را مهیا کرده است؟ / آقای رئیسی ایام انتخابات تمام شده است / رئیسی باید پاسخگوی وضع موجود باشد

 

منتجب نیا در ادامه افزود: مردم باید بگویند که آقای رئیسی چرا گرانی وجود دارد؟ چرا تورم و وضعیت معیشتی بدین صورت است؟ چرا دولت شما یک دولت «هزار فامیل» است؟ چرا شما به‌جای مبارزه با فساد، دولت شما زمینه فساد را مهیا می‌کند؟ من متاسف هستم که آقای رئیسی هنوز تصور می‌کنند که در ایام تبلیغات انتخاباتی هستند. جا دارد بگویم که آقای رئیسی تبلیغات انتخابات یک ماه بود و تمام هم شده است! الان ایشان باید پاسخگوی وضع ممکن باشد.

 

رئیسی باید جواب دهد که چرا روز به روز وضعیت معیشتی مردم در حال فجیع‌تر شدن است؟

 

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی با تاکید بر این قضیه که رئیسی باید پاسخگوی وضعیت اقتصادی کشور باشد، اظهار کرد:  مردم سوال دارند که چرا وضعیت معیشتی و اقتصادی بدین صورت است؟ ایشان باید جواب و توضیح ارائه دهند دلیل این‌که گرانی کمرشکن شده و روز به روز وضعیت معیشتی مردم در حال فجیع‌تر شدن است، چیست!

 

چرا با وجود هشدار اقتصادانان درباره حذف ارز 4200 تومانی، رئیسی باز هم این ارز را حذف کرد؟

وی درباره حذف ارز 4200 تومانی توسط ابراهیم رئیسی گفت: آقای ابراهیم رئیسی باید پاسخگوی تورم کمرشکن و حذف ارز 4200 هزار تومانی باشد! اقتصادانان بارها در خصوص حذف ارز 4200 تومانی هشدار داده‌اند و گفته‌اند در صورت حذف این ارز، شاهد وضعیتی به مراتب فجیع‌تر خواهیم بود اما ایشان باز ها بر روی حذف این ارز پافشاری می‌کنند!

 

منتجب نیا در رابطه با هشدار اقتصادانان به رئیسی در خصوص حذف ارز 4200 تومانی خاطرنشان کرد: آقای رئیسی باید پاسخگو باشد که دلیل پافشاری ایشان بر حذف ارز ترجیحی با وجود هشدار کارشناسان و اقتصادانان چیست؟

 

صداوسیما و رئیسی باعث می‌شوند که مردم روز به روز بیشتر نسبت به حکومت بدبین‌تر شوند

 

دبیرکل حزب جمهوریت درباره عملکرد صداوسیما در قبال دولت ابراهیم رئیسی به دیده‌بان ایران گفت: این‌که آقای رئیسی بیاید رجز بخواند و صداوسیما هم مشغول تبلیغ از ایشان باشد و کشور را گل و بلبل معرفی کنند، این رویه نه تنها مشکل مردم را حل نخواهد کرد بلکه روز به روز مردم را نسبت به حکومت بدبین‌تر می‌کند.

 

رئیسی نتوانسته به شعارهای خود عمل کند / رئیسی دقیقا برخلاف شعارهای خود گام برداشته است

 

وی در ادامه با اظهار این قضیه که در رابطه با فساد و رانت رئیسی مخالف شعارهایش عمل کرده است، گفت: بنده معتقد هستم که آقای رئیسی در این چند ماه، نتوانسته به شعارهای خودش به هیچ وجه عمل کند. آقای رئیسی چه در حوزه مبارزه با فساد و چه در حوزه مبارزه با رانت و گرانی و تورم دقیقا برخلاف شعارهای خود عمل کرده است.

 

وی در ادامه در رابطه با نادیده گرفتن زحمات دولت حسن روحانی توسط ابراهیم رئیسی اضافه کرد: باید دولت ابراهیم رئیسی کارهایی را که دولت‌های قبل انجام داده‌اند را منصفانه بیان کند. در رابطه با برجام باید حتما این توافق برای نجات کشور به نتیجه برسانند. برجام حاصل تلاش و کوشش دولت‌های گذشته به‌ویژه دولت آقای حسن روحانی است. چرا باید زحمات هشت ساله دولت روحانی و دکتر ظریف توسط دولت ابراهیم رئیسی نادیده گرفته شود؟

 

دولت حسن روحانی 100 میلیون دز خریداری کرد و رئیسی فقط این واکسن‌ها وارد کرد / ابراهیم رئیسی حمایت برخی نهادهایی که به دولت حسن روحانی پشت کرده بود را دارد

 

منتجب نیا درباره کمک نهادها به دولت ابراهیم رئیسی اظهار کرد: اگر در دولت ابراهیم رئیسی در ارتباط مسئله واکسیناسیون و مبارزه با کرونا پیشرفتی صورت گرفته است، آقایان بیایند اعلام کنند که دولت حسن روحانی حدود 100 میلیون دز واکسن خریداری کرده بود اما ما فقط وارد کردیم.آقایان بگویند که نهادها به دولت حسن روحانی کمک نمی‌کردند اما الان همان نهادها به دولت ما کمک می‌کنند!

 

دولت ابراهیم رئیسی برای موجه نشان دادن خود به دولت حسن روحانی لگد می‌زند!

 

وی درباره لگد زدن دولت ابراهیم رئیسی به دولت روحانی، گفت: متاسفانه کمال بی انصافی و بی عدالتی در رابطه با دولت قبلی در رسانه‌ ملی و اظهارات آقایان صورت گرفته است. هر چه ضعف و مشکل است به گردن دولت‌های گذشته مخصوصا دولت حسن روحانی انداختند. وزرا که هیچ! مدیر کل‌ها هم یک لگدی به دولت حسن روحانی می‌زنند تا خودشان را موجه جلوه بدهند.

 

خیلی بد است که ما منافق‌پرور باشیم / هر کس می‌خواهد در دولت رئیسی پستی به دست آورد ابتدا باید به دولت روحانی بد و بیراه بگوید!

 

منتجب نیا ادامه داد: این حرکت خیلی زشت است که جامعه ما به گونه‌ای است که اگر کسی بخواهد رشد پیدا کند، بیاید دیگران را خراب کند تا خودش به نان و نوایی برسد! خیلی بد است که ما منافق‌پرور باشیم. بنده احساس می‌کنم آقایان فضایی را به وجود آوردند که هر کسی می‌خواهد پست و مقامی در دولت و حکومت داشته باشد باید نسبت به دولت گذشته بد وبی‌راه و توهین کنند تا شاید آقایان این افراد را جذب کنند.

یک فردی چند روز پس از آن‌که گفت دولت رئیسی دولت امام علی است، پسرش در دولت رئیسی پست گرفت! /  تملق و چاپلوسی اصل پست گرفتن در دولت رئیسی است

دبیرکل حزب جمهوریت درباره انتصابات دولت ابراهیم رئیسی خاطرنشان کرد: کار به‎‌جایی رسیده است یکی از افرادی که اسمش را نمی‌گویم، رسما اعلام کرده دولت ابراهیم رئیسی مثل دولت علی بن ابی‌طالب است! چند روز بعد پسر همین فرد به یک سمتی منصوب شد! حتی یک هفته هم از صحبت ایشان نگذشت که امتیازش را به او دادند. یعنی هر کسی می‌خواهد در این دولت به پست و مقامی برسد، باید تعملق و چاپلوسی را اصل خودش قرار داده و به دولت گذشته بد و بی‌راه بگوید!

دولت رئیسی باید پاسخگوی مردم باشد

منتجب نیا خطاب به ابراهیم رئیسی اظهار کرد: باز هم تاکید می‌کنم دوران تبلیغات انتخابات گذشته است. آقایان باید در مورد کارهایی که کردند صحبت کنند نه شعارهایشان. آقای رئیسی نیاز نیست رهنمود بدهند، رهنمود دادن کاری ندارد. بنده همین الان می‌توانم صبح تا شب به بقیه رهنمود بدهم؛ این کار نه هزینه دارد نه هیچی. دولت باید پاسخگوی مردم باشد.

دولت رئیسی باعث می‌شود که مردم از حاکمیت روز به روز بیشتر دور شوند! / اگر اعتمادی میان مردم نسبت به حاکمیت باقی مانده باشد، دولت رئیسی همان را از بین می‌برد

وی در پایان در خصوص شعارهایی که ابراهیم رئیسی می دهد، گفت: دولت در حال حاضر به یک رهنمود دهنده و شعار دهنده  تبدیل شده است. از صبح به مردم می‌گویند که باید چنین و چنان بشود اما مردم 180 درجه خلاف چیزی که آقای رئیسی می‌گویند را مشاهده می‌کنند. این رویه موجب فاصله مردم نسبت به حاکمیت است. اگر چیزی از اعتماد مردم باقی مانده باشد همان هم آقایان از بین خواهند برد.

منبع: دیده‌بان ایران- نازیلا معروفیان  

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر