کد خبر: 12497
A

واکنش ترامپ به اعتراضات: معترضان چرا رأی ندادند؟!

رئیس‌جمهوری جدید آمریکا در واکنش به اعتراضات مردمی گسترده علیه دولتش مدعی شد که معترضان کسانی هستند که در انتخابات شرکت نکردند.

واکنش ترامپ به اعتراضات: معترضان چرا رأی ندادند؟!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، برآورد می‌شود که بیش از ۵ / ۲ میلیون معترض در بیش از ۶۰۰ شهر در سراسر آمریکا به خیابان‌ها آمدند.
 به نوشته روزنامه ایندیپندنت، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا مدعی شد که میلیون‌ها معترضی که شنبه در "راهپیمایی زنان" در سراسر آمریکا شرکت داشتند، کسانی هستند که در انتخابات ریاست جمهوری رای ندادند.

او در پیامی توئیتری همچنین مشروعیت دموکراتیک این اعتراضات مردمی را زیر سوال برد و نوشت: اعتراضات دیروز را دیدم اما مگر تازه انتخابات برگزار نشده است! پس چرا این افراد رای ندادند؟ سلبریتی‌ها بد جور لطمه خوردند!

ترامپ ساعاتی بعد در پیام دیگری نوشت: اعتراضات مسالمت‌آمیز مشخصه دموکراسی ماست. حتی اگر گاهی با آن موافق نباشم، این مساله را به رسمیت می‌شناسم که مردم حق دارند آزادانه به بیان عقاید خود بپردازند.

به گفته سازمان‌دهندگان این اعتراضات، حدود پنج میلیون تن در تجمعات مردمی در شهرهای سراسر آمریکا شرکت کردند. هدف این معترضان افزایش آگاهی درباره حقوق زنان و اقلیت‌ها در بحبوحه نگرانی‌ها درباره اظهارات ترامپ در خصوص طیف گسترده ای از گروه‌ها از جمله مهاجران مکزیکی، مسلمانان و معلولان. حضور مردمی در این اعتراضات بیشتر از پیش‌بینی‌ها بود. شماری از بازیگران و هنرمندان آمریکایی از جمله شارلیز ترون، درو بریمور و لنا دانهام و نیز سیاستمدارانی همچون جان کری، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در اعتراضات حضور داشتند.ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر