کد خبر: 124976
A

واکنش خطیب زاده به خبر توقیف کشتی ایرانی در سواحل یمن از سوی آمریکا

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری گفت: این ادعا را به هیچ عنوان تایید نمی‌کنیم و آمریکا از این دست ادعاها زیاد مطرح کرده است. متاسفانه کشورهایی زرادخانه‌های گسترده سلاح دارند و منافع آن‌ها در فروش سلاح است، یک تراژدی غم‌انگیز و فاجعه انسانی را در یمن رقم زدند.

واکنش خطیب زاده به خبر توقیف کشتی ایرانی در سواحل یمن از سوی آمریکا

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری گفت: این ادعا را به هیچ عنوان تایید نمی‌کنیم و آمریکا از این دست ادعاها زیاد مطرح کرده است. متاسفانه کشورهایی زرادخانه‌های گسترده سلاح دارند و منافع آن‌ها در فروش سلاح است، یک تراژدی غم‌انگیز و فاجعه انسانی را در یمن رقم زدند.

نیروی دریایی آمریکا روز یک‌شنبه سوم بهمن از توقیف یک کشتی حامل ۴۰ تن کود شیمیایی در آب‌های بین‌المللی در خلیج عمان خبر داد.گفته می شود که از این مواد برای ساخت مواد منفجره استفاده می کنند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، نیروی دریایی آمریکا گفته است که مبدأ حرکت این کشتی از ایران بوده و در مسیری در حال حرکت بوده که قبلاً برای قاچاق سلاح به شورشیان حوثی یمن استفاده می‌شد.

نیروی دریایی آمریکا روز یک‌شنبه مدعی شد که همین کشتی سال گذشته در حال حمل هزاران سلاح بود که پس از توقف، به گارد ساحلی یمن تحویل داده شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر