کد خبر: 125034
A

استقبال نماینده انقلابی مجلس از مذاکره ایران با آمریکا/ آصفری: با تهدید نه! آمریکایی ها اگر حرفی دارند بیایند مذاکره کنیم

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: غربی‌ها باید از طریق مذاکره صادقانه، مسائل و مشکلات خود را با ایران در میان بگذارند و ما علاقمند هستیم که موارد و مسائل کشور را در قالب گفت و گو و مذاکره حل و فصل کنیم البته به شرط اینکه پشت این توافقات و مذاکرات پای بندی و اجرای تعهدات طرف مقابل باشد.

استقبال نماینده انقلابی مجلس از مذاکره ایران با آمریکا/ آصفری: با تهدید نه! آمریکایی ها اگر حرفی دارند بیایند مذاکره کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ «محمد حسن آصفری» در مورد مطرح کردن ایده توافق موقت در مذاکرات وین گفت: موضوع توافق ایران با غرب باید شفاف باشد و طرح ایده توافق موقت معلوم نیست چه نتیجه ای برای کشور در برداشته باشد و نمی‌تواند مورد اعتماد ملت ایران واقع شود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: غربی‌ها باید از طریق مذاکره صادقانه، مسائل و مشکلات خود را با ایران در میان بگذارند و ما علاقمند هستیم که موارد و مسائل کشور را در قالب گفت و گو و مذاکره حل و فصل کنیم البته به شرط اینکه پشت این توافقات و مذاکرات پای بندی و اجرای تعهدات طرف مقابل باشد.

 عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه ملت ایران با تمدنی چندین هزار ساله اهل مذاکره و گفت گو هستند و از مذاکرات و تهدیدات هیچ ترس و واهمه‌ای ندارد تاکید کرد: آمریکایی‌ها باید متوجه باشند با تهدید و فشار بر ملت ایران نمی‌توانند به اهداف خود برسند و اگر حرفی برای گفتن دارند باید در قالب مذاکره مطرح کنند.

وی با اشاره به مذاکرات برجامی و خروج آمریکا از این توافق‌نامه گفت: هنوز تکلیف آمریکا در توافق نامه پیشین مشخص نشده است باید تکلیف مذاکرات گذشته ما با آمریکایی ها روشن شود و اقداماتی که آمریکایی ها باید بعد از امضای توافق به آن عمل کنند، اجرایی و عملیاتی شود.

نماینده مردم اراک با اشاره به ایده توافق موقت در مذاکرات گفت: توافق باید دائمی باشد و بتواند مسائل و مشکلات کشور را در قالب مذاکره حل کند.

وی افزود: آمریکایی بدانند که ملت ایران در مقابل تحریم‌ها مقاوم هستند و  جمهوری اسلامی  هم از همه زمان ها مقاوم تر و توانمندتر است و هیچ تهدید نظامی هم نمی‌تواند علیه جمهوری اسلامی تاثیرگذار باشد.

آصفری اضافه کرد: آمریکایی‌ها دست از رفتار های سلطه طلبی و فشارهای خود علیه ملت ایران بردارند و بدانند با عنوان محکوم کردن ایران در قطعنامه‌های سازمان ملل  که شیوه ای نخ نمای شده است نمی‌توانند تاثیری در رفتار جمهوری اسلامی برای دفاع از حقوق  ملت خود بگذارند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی موضوع ضرب الاجل در مذاکرات وین را نوعی فشار طرفین برای رسیدن به اهداف مورد نظرخود عنوان کرد و گفت: ضرب الاجل در مذکرات به هیج وجه برای ایران پذیرفته نیست، حفظ منافع ملی ایران اولویت ما در مذاکرات است.

​منبع: ایرنا
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر