کد خبر: 125064
A

ترقی: غربی ها در مذاکرات وین گام به گام در حال عقب نشینی هستند

عضو حزب موتلفه اسلامی مدعی شده است که در مذاکرات وین گام به گام شاهد عقب نشینی بیشتر غرب هستیم.

ترقی: غربی ها در مذاکرات وین گام به گام در حال عقب نشینی هستند

به گزارش دیده بان ایران؛ «حمیدرضا ترقی»، عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به روسیه گفت: سفر آقای رئیسی به روسیه مکمل اقدام دستگاه دیپلماسی دولت در مذاکرات وین تلقی می شود.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران سیاست خنثی سازی تحریم های آمریکا و گرفتن ابزار فشار غرب نسبت به ایران را در دستور کار خود قرار داده است تصریح کرد: همکاری های منطقه ای، تفاهم با قدرت های منطقه ای، قرارداد با چین و روسیه، عضویت در پیمان شانگهای و فعالیت های سازمان اقتصادی اکو از جمله اقداماتی است که دولت برای خنثی سازی و دور زدن تحریم ها انجام می دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه اگر ابزار فشار تحریمی را از آمریکا و اوپا بگیریم بدون شک در مذاکرات وین نیز دست برتر را خواهیم داشت تاکید کرد: چنانچه غرب بفهمد که تحریم ها را دور زدیم و نمی تواند با دستاویز قراردادن فشار به ایران، خواسته های خود را در مذاکرات دنبال کند، ابتکار عمل در وین به دست مذاکره کنندگان ما خواهد بود و زمینه توفیقات بیشتر در عرصه بین الملل برای کشورمان فراهم خواهد آمد.

ترقی با اشاره به اینکه گام به گام در مذاکرات شاهد عقب نشینی بیشتر غرب هستیم عنوان کرد: غربی ها از توافقات ایران با چین و روسیه احساس نگرانی کردند و به همین خاطر در برابر شرایط ایران در مذاکرات وین از خود نرمش نشان می دهند.

عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه سیاست رسانه ای غرب این است که نزدیکی ایران، چین و روسیه را برای افکار عمومی جهان کمرنگ کرده و انعکاس آن را محدود کند تاکید کرد: غرب نگران تخریب دیوار تحریمی علیه ملت ایران است زیرا این نشان می دهد که بین کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل نسبت به برقراری روابط دیپلماتیک با ایران شکافی عمیق به وجود آمده است.

ترقی با اشاره به اینکه در داخل کشور نیز جریان غربگرا که همواره روابط داخلی کشور را متناسب با خواسته های غرب تنظیم می کردند نگران بهبود روابط ایران با کشورهای شرقی هستند خاطرنشان کرد: غربگراهای داخلی با بهانه تراشی تلاش می کنند دستاوردهای سفر رئیس جمهور به روسیه و یا قرارداد ایران و چین را به حاشیه برده تا سیاست های دولت مورد حمایتشان در 8 سال گذشته بیش از این زیر سوال نرود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر