کد خبر: 125133
A
دیده‌بان ایران:

واکنش خبرگزاری وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی از منتقدان سفر اخیر رئیسی/ اصلاح طلبان دارند انتقام ۸ سال نقد علیه دولت منتخبشان را می گیرند/ چرا از اتحاد تهران-مسکو می‌ترسید؟

ارگان رسانه ای وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی با انتشار گزارشی ضمن پرداختن به سفر رئیس دولت سیزدهم به مسکو اصلاح طلبان را به «انتقام جویی» از دولت سیزدهم متهم کرد.

واکنش خبرگزاری وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی از منتقدان سفر اخیر رئیسی/ اصلاح طلبان دارند انتقام ۸ سال نقد علیه دولت منتخبشان را می گیرند/ چرا از اتحاد تهران-مسکو می‌ترسید؟

به گزارش دیده بان ایران؛ ارگان رسانه ای وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی با انتشار گزارشی ضمن پرداختن به سفر رئیس دولت سیزدهم به مسکو نوشت: تحلیل و رصد اخبار مربوط به دولت سیزدهم در حالی میان اصلاح طلبان دست به دست می‌شود که گویی به دنبال انتقامی ۸ ساله هستند تا هر چه طی این ۸ سال نقد حواله دولت منتخبشان شده بود را پاسخی داده باشند و حیثیت سیاسی بر باد رفته خود را بر پایه این نقدها احیا کنند.

آخرین فرصتی که این روزها در اختیار این جریان سیاسی قرار گرفت، مربوط به سفر حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم به روسیه است که فرآیند انتقاد به آن پیش از سفر آغاز شد و حالا پس از گذشت چند روز، کماکان ادامه دارد؛ این افراد منافع ملی را بیشتر در خدمت منافع جناحی‌شان می‌دانند و برای تخریب دولت غیرهمسو با خود، از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

در حالی که بسیاری در داخل و خارج بر این عقیده هستند که سفر به روسیه دستاوردهای قابل تأملی برای کشور به همراه داشته و دارد؛ عده‌ای هم سعی می‌کنند که موفقیت‌های پیرامون این سفر را تقلیل داده و آن را بی نتیجه و کم نتیجه قلمداد کنند.

براین اساس منتقدان سفر رئیس جمهور در دو گروه گنجانده می‌شوند. گروه نخست از نحوه استقبال انتقاد می‌کنند و می‌گویند: از زمان ورود رئیس دولت سیزدهم به روسیه تا حضور او در کاخ «کرملین» پروتکل‌ها از سوی روس‌ها رعایت نشد! دسته دوم نیز اهداف و برنامه‌های سفر را نادیده می‌گیرند.

این خبرگزاری همچنین در ادامه گزارش خود با طرح این پرسش که "چرا از اتحاد تهران-مسکو می‌ترسند؟" مدعی شد: به هر حال سفر رئیس جمهور به مسکو پایان یافت اما موضوعی که مهم و قابل توجه است اینکه تمامی این انتقادها در شرایطی مطرح می‌شود که به اعتقاد کارشناسان، سفر سید ابراهیم رئیسی دستاوردهای بسیاری من جمله در حوزه تجاری و اقتصادی به همراه خواهد داشت. به این علت که روابط دو کشور هر چقدر در بعد امنیت منطقه، موفق و امتحان پس داده است اما در ابعاد اقتصادی- دچار ضعف‌های جدی است، به همین جهت سفر رئیس جمهور به مسکو و دیدار با «ولادیمیر پوتین» گامی بلند در راستای رفع این نواقص بود، چنانچه رئیس‌جمهور هم پس از بازگشت به کشور یکی از نتایج این سفر راهبردی را تقویت جهش اقتصادی ایران و مسکو اعلام کرد و هم شب گذشته به این نکته اذعان داشت که سطح تبادلات تجاری با روسیه می‌تواند به ۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد، به همین جهت منتقدان- غربگرایان و اصلاح طلبان- با حاشیه‌سازی می‌خواهند متن سفر به سکو در حاشیه باقی بماند.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر