کد خبر: 125151
A

امام جمعه همدان: زنان اگر همسرشان را راضی نگه دارند هیچگاه به جهنم نمی‌روند

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به این نکته که اگر بانوان ما دو ویژگی را رعایت کنند هیچگاه به جهنم نمی‌روند، گفت: اولین ویژگی که یک زن باید داشته باشند آن است که همسرش را راضی نگه دارد و این تاکید بر توجه اسلام به خانه و خانواده است و دومین ویژگی یک زن نیز اهل نماز بودن اوست.

امام جمعه همدان: زنان اگر همسرشان را راضی نگه دارند هیچگاه به جهنم نمی‌روند

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام حبیب الله شعبانی، در مراسم تجلیل از بانوان نیکوکار کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان، با تاکید بر اینکه بشر همیشه به دنبال دستیابی به سعادت بوده و هست، اظهار داشت: برای آشنایی بهتر با خوشبختی و سعادت واقعی، بهتر است که این موضوع را از نگاه بزرگان این عالم که نگاه واقعی به جهان دارند، همچون اهل بیت و حضرات معصومین (علیهم السلام) نگاه کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از مردم با وجود آنکه از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستند اما نمی‌توانند کار خیر انجام دهند، گفت: اگر کسی وارد عرصه خدمت‌رسانی و کمک به دیگران می‌شود، باید بداند که این توفیقی الهی است که نصیب او شده و به هر کس اجازه ورود در این راه داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه هر کس پس از رفتن از این دنیا، میراثی از خود به جا می‌گذارد، یادآور شد: بنا به فرمایش امیرالمومنین (ع)، انسانی سعادتمند است که خداوند را وارث خود قرار دهد، به این معنی که ثروت و تلاشش در مسیر الهی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه اگر انسانی دارای وضع مالی خوبی است باید روراست باشد، مطرح کرد: این روراستی به این معناست که انسان از حال هم نوعان خود و به خصوص همسایگانش همیشه با خبر باشد و برای رفع مشکلات آنها در تلاش باشد.

وی با گلایه از فرهنگ آپارتمان نشینی و بی خبری از حال همسایگان، اظهار داشت: اسلام همه ما را یک امت می‌داند و این آموزه اسلام است که باید در خوشی‌ها و ناخوشی‌ها همه در کنار هم باشیم.

نماینده ولی فقیه در همدان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه اسلام جایگاه والایی برای جامعه زنان قائل است، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) بانوان افرادی پر برکت دانسته‌اند که ادامه جامعه وابسته به حضور آنهاست.

وی با اشاره به اینکه در هیچ کجای دنیا نمی‌توان شخصیتی همانند بانوان، اینقدر مهرورز و با محبت پیدا کرد، گفت: همان طور که علما و عرفای ما تاکید داشته‌اند، اگر جایگاه زنان بالاتر از مردان نباشد کمتر نیست.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اگر بانوان دو ویژگی داشته باشد، هیچگاه به جهنم نمی‌روند، یادآور شد: اولین ویژگی که یک زن باید داشته باشند آن است که همسرش را راضی نگه دارد و این تاکید بر توجه اسلام به خانه و خانواده است و دومین ویژگی یک زن نیز اهل نماز بودن اوست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر