کد خبر: 125207
A

آیت‌الله طباطبایی نژاد: عمده طلاق‌ها مربوط به ازدواج‌های دانشجویی و اینترنتی است

امام جمعه اصفهان گفت: ازدواج دیرهنگام و یا ترک ازدواج، عفت، حیا و جمعیت را در جامعه تهدید می‌کند و باید همه زمینه‌ساز ازدواج و ادامه این حرکت زیبا در جامعه باشد.

آیت‌الله طباطبایی نژاد: عمده طلاق‌ها مربوط به ازدواج‌های دانشجویی و اینترنتی است

به گزارش دیده بان ایران؛ آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد روزگذشته در دیدار با بانوان استانداری اصفهان به مناسبت گرامیداشت روز زن افزود: بهترین روزبه نام زن و مادر نام‌گذاری شده است و باید از سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) الگو بگیریم.
وی گفت: اسلام هم انتظاراتی از زن‌ها در بحث همسرداری و تربیت صحیح فرزندان و درنهایت ایجاد آرامش و محبت در کانون خانواده دارد.
امام‌جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه (س) تربیت‌شده مکتب پیامبر (ص) و یک الگوی تمام معنا در عرصه عفاف و پاک‌دامنی، خانه‌داری، تربیت صحیح فرزند و نقش‌های سیاسی و اجتماعی در جامعه است.
عضو خبرگان رهبری افزود: روش زندگی دخت نبی مکرم اسلام دارای درس‌های آموزنده و جذابی برای انسان‌ها و الگوی همه دوران است.
وی بابیان اینکه طلاق، جامعه را دچار بحران شدید می‌کند افزود: افزایش طلاق موجب فساد دامنه‌دار در کشور می‌شود.
آیت‌الله طباطبایی نژاد بابیان اینکه بخش عمده طلاق‌ها مربوط به ازدواج‌های خیابانی، دانشجویی و اینترنتی است، گفت: باید جوانان را نسبت عواقب این نوع ازدواج‌ها آگاه کرد.
وی افزود: بهترین دوست و خیرخواه انسان والدین هستند و جوانان باید به تذکرات و نصایح آن‌ها توجه کنند.
وی ادامه داد: ازدواج دیرهنگام و یا ترک ازدواج، عفت، حیا و جمعیت را در جامعه تهدید می‌کند و باید همه زمینه‌ساز ازدواج و ادامه این حرکت زیبا در جامعه باشد.
عضو خبرگان رهبری افزود: مهریه، جهیزیه و مخارج سنگین و شروط سخت را باید تا جایی که می‌توان نادیده گرفت و ازدواج آسان و با دقت را در جامعه رونق داد.
امام‌جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: تجمل‌گرایی، افزایش انتظارها و خواسته‌ها، تشریفات زائد و جهیزیه‌های سنگین موجب کاهش رغبت جوانان به امر مقدس ازدواج شده است.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بابیان اینکه دشمنان با نشانه رفتن بنیان خانواده‌ها به دنبال گسستگی در جامعه اسلامی هستند گفت: افزایش سن ازدواج آسیب‌های زیادی را به جامعه تحمیل می‌کند که افزایش شمار مجردها و بالا رفتن سن ازدواج جوانان از آن جمله است.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر