کد خبر: 125225
A

چطورآنتن صداوسیما هک شد؟!

سیستم‌های فنی و پخش صداوسیما کاملا ایزوله است و پروتکل‌های امنیتی قابل قبولی دارد و امکان دسترسی از طریق اینترنت ندارد. گمانه زنی کارشناسان فنی نشان می دهد هکرها توانسته‌اند از طریق سامانه پخش برنامه‌های بازرگانی و بخش‌های ضبطی رادیویی برای لحظاتی روی آنتن‌ صداوسیما خودنمایی کنند. نکته مهم اینجاست که هیچ‌کدام از برنامه‌های زنده صداوسیما مختل نشده و خرابکاری‌ها محدود به برنامه‌های ضبطی و بازرگانی بوده است.

چطورآنتن صداوسیما هک شد؟!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سیستم‌های فنی و پخش صداوسیما کاملا ایزوله است و پروتکل‌های امنیتی قابل قبولی دارد و امکان دسترسی از طریق اینترنت ندارد.

گمانه زنی کارشناسان فنی نشان می دهد هکرها توانسته‌اند از طریق سامانه پخش برنامه‌های بازرگانی و بخش‌های ضبطی رادیویی برای لحظاتی روی آنتن‌ صداوسیما خودنمایی کنند.

نکته مهم اینجاست که هیچ‌کدام از برنامه‌های زنده صداوسیما مختل نشده و خرابکاری‌ها محدود به برنامه‌های ضبطی و بازرگانی بوده است.

هنوز اطلاعات دقیقی از ابعاد مختلف این خرابکاری منتشر نشده و مسئولین صداوسیما درحال بررسی پرونده هستند اما به نظر می‌رسد خرابکاری محتمل‌ترین گزینه بوده است.

علی دادی معاون فنی صداوسیما امروز گفته است: همکاران ما در حال بررسی هستند؛ این اقدام کار فوق العاده پیچیده ای است و تنها صاحبان این تکنولوژی می توانند از بک دور ها و امکاناتی که از قبل روی سیستم ها در نظر گرفته اند می توانند بهره برداری کنند و صدمه بزنند

گروهک منافقین سالهاست فعالیت‌هایش به دیوارنویسی‌های شبانه محدود شده و از این طریق خودنمایی می‌کند. عصر امروز نیز برای لحظاتی تصویر سرکرده خود را از برخی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی صداوسیما پخش کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر