کد خبر: 125299
A

ارگان رسانه ای شهرداری تهران: گزینشی بودن زنان برای ورود به استادیوم آزادی یک دروغ بزرگ است

مدیرعامل همشهری نوشت: «اخیرا بی‌جهت و به دروغ در شبکه‌های اجتماعی روی فرمایشی و گزینشی‌بودن زنان حاضر در استادیوم تأکید می‌کنند تا باعث تحریم ورزش کشور شوند».

ارگان رسانه ای شهرداری تهران: گزینشی بودن زنان برای ورود به استادیوم آزادی یک دروغ بزرگ است

به گزارش دیده بان ایران؛ محسن مهدیان مدیرعامل همشهری سرمقاله امروزش نوشت: الان چه شد که زنان توانستند وارد استادیوم شوند چرا قبلا نمی‌توانستند: «آیا شبهه شرعی آن حل شده است؟ در چه فرایندی این تصمیم اتخاذ شده؟ چه شد؟ چه اتفاقی افتاد؟ کدام مسئله شرعی در سال‌های گذشته مانع بود و چطور و در چه مکانیسمی رفع شد؟ چرا زودتر انجام نشد؟ آیا فشار نهادهای بین‌المللی مؤثر بوده است یا موانع حضور به نحو فنی برطرف شده است یا چه؟».

او نوشته اگر این مساله به راحتی حل شده چرا «جزییات حجاب» یا «نسبت جمهوری اسلامی با موسیقی و آلات آن» حل نمی‌شود؟! البته نویسنده منظورش از «جزییات حجاب» را توضیح نداده است.

مهدیان به «اجتهاد پویا» اشاره کرده و نوشته در این سال‌ها «عمدتا اجتهاد پویا منحصر شده است به ضرورت‌های حکمرانی و گره‌های قانونی یا اجرایی». او سپس آورده که «این مسیر ممکن است این تلقی را ایجاد کند که فشار برخی نهادهای داخلی و خارجی باعث تغییر رویه‌ها شده است نه اجتهاد پویا».

البته که فشارها و تهدیدات فیفا را در این موضوع کمرنگ دید؛ چرا که دیگر ماجرا بیخ پیدا کرده و احتمال تعلیق فوتبال ایران می‌رود؛ البته اگر تماشاگران برای بازی‌های لیگ هم وارد ورزشگاه‌ها شوند، طبق دستورالعمل فیفا زنان هم باید حاضر باشند که این خود یک ماجرای دیگری دارد!

سردبیر همشهری هم در یادداشتی پیرامون موضوع ورود زنان به استادیوم نوشته برخی افراد «اخیرا بی‌جهت و به دروغ در شبکه‌های اجتماعی روی فرمایشی و گزینشی‌بودن زنان حاضر در استادیوم تأکید می‌کنند تا باعث تحریم ورزش کشور شوند».

به اعتقاد نویسنده «آنها این حضور را یک فریب معرفی می‌کنند تا فیفا و ای‌اف‌سی را با این دروغ بزرگ به تحریم فوتبال ایران مجاب کنند. این دروغگویان امروز، آدم‌های هولناکی هستند، حتی بد‌تر از زلزله. از آنها باید ترسید». 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر