کد خبر: 125322
A
دیده بان ایران:

واکنش ارگان مطبوعاتی قالیباف به مشاجره کیهان و شمخانی/ نتیجه منازعه و مشاجره شما باعث می شود غربی ها تحریم ها را لغو نکنند

روزنامه نزدیک به رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت: بروز چندصدایی در داخل آن هم در میان نیروهای انقلابی، بی‌شک این امر را بر طرف‌های مذاکراتی در وین مشتبه می‌کند که می‌توانند با مانور روی برخی اختلافات در داخل ایران، از زیر بار تعهدات خود یعنی لغو تحریم‌ها و دادن تضمین فرار کنند و با تلف کردن وقت، مذاکرات را فرسایشی و بی‌اثر سازند.

واکنش ارگان مطبوعاتی  قالیباف به مشاجره کیهان و شمخانی/ نتیجه منازعه و مشاجره شما باعث می شود غربی ها تحریم ها را لغو نکنند

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه صبح نو ارگان تبلیغاتی محمدباقر قالیباف در شماره امروز خود ضمن اشاره به مجادله بین کیهان و علی شمخانی درباره مذاکره بین جمهوری اسلامی و آمریکا نوشت:

بی‌شک مباحثه درون خانواده انقلاب، بر سر رویکردهای سیاست خارجی کشورمان امری لازم و سودمند است که می‌تواند دستگاه‌های سیاستگذار حاکمیتی را ازلحاظ همه جوانب وادارد و موجب شود تا منافع ملی به بهترین شکل تبیین و تامین شود. اما سطح مباحثه نباید به منازعه و مشاجره برسد و شرایط طوری شود که تصویری متکثر و مغشوش از سیاست خارجی نظام، پیش چشم طرف‌های مذاکره رقم بخورد. سیاست خارجی یک کشور در امتداد سیاست داخلی آن کشور تعریف می‌شود و عرصه خارجی، بازتابی از برهم‌کنش نیروهای داخلی است. دستگاه‌های کلان حاکمیتی که متولی اصلی سیاست‌گذاری در زمینه سیاست خارجی هستند، بی‌شک باید از مرجعیت عام در میان نیروهای انقلابی برخوردار باشند و اتخاذ هرگونه تصمیم از طرف این دستگاه‌ها، باید موردپذیرش مطلق این نیروها قرار بگیرند. بروز چندصدایی در داخل آن هم در میان نیروهای انقلابی، بی‌شک این امر را بر طرف‌های مذاکراتی در وین مشتبه می‌کند که می‌توانند با مانور روی برخی اختلافات در داخل ایران، از زیر بار تعهدات خود یعنی لغو تحریم‌ها و دادن تضمین فرار کنند و با تلف کردن وقت، مذاکرات را فرسایشی و بی‌اثر سازند. آنچه در شرایط فعلی برای همه نیروها و کنشگران سیاسی در داخل به‌خصوص در میان نیروهای انقلاب لازم می‌نماید، اتحاد و یکصدایی و اطاعت از تصمیمات نهادهای کلان است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر