کد خبر: 125332
A
عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت وگو با دیده بان ایران:

حسین نوش‌آبادی: هک صداوسیما می تواند کار اسرائیلی‌ها یا عوامل آنها در منطقه باشد/ جریان «نفوذ» هنوز هم در برخی از حوزه‌ها در داخل کشور جولان می‌دهد

حسین نوش‌آبادی در واکنش به ماجرای هک برخی شبکه های صداوسیما گفت: هک چند ثانیه‌ای صداوسیما می تواند کار اسرائیلی‌ها و یا عوامل آنها در منطقه باشد. ضمن اینکه ما باید از مراکز مهم کشور نظیر صداوسیما حفاظت و صیانت کنیم، نباید اجازه دهیم که چنین اتفاقاتی تکرار شود. ان‌شاءالله در جلسه فردا کمیسیون امنیت ملی به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد.

حسین نوش‌آبادی: هک صداوسیما می تواند کار اسرائیلی‌ها یا عوامل آنها در منطقه باشد/ جریان «نفوذ» هنوز هم در برخی از حوزه‌ها در داخل کشور جولان می‌دهد

به گزارش دیده‌بان ایران، هفتم دی‌ماه 1400 همزمان با بازار داغ اخبار فوتبال ایران و عراق، خبری در فضای مجازی مبنی بر «هک شبکه‌های صداوسیما» منتشر شد که وبازتاب بسیار در میان افکارعمومی به همراه داشته است. در این اتفاق، شبکه‌های رسانه ملی جمهوری اسلامی برای چند ثانیه تصویر رهبران مجاهدین خلق و سخنرانی آنان نشان داده شد که پس از چندساعت سازمان صداوسیما با انتشار بیانیه‌ای صراحتا اعلام کرد که این برنامه‌ها بر روی شبکه اینرتنت نبوده است و همین اظهارات سازمان صداوسیما گمانه‌زنی‌ها در خصوص احتمال نفوذ در رسانه ملی را قوی‌تر از قبل کرد.

 

خبرنگار دیده‌بان ایران در همین رابطه با حسین نوش‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم به گفت‌وگویی انجام داده است که مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

*آقای نوش‌آبادی! روز پنجشنبه برخی از شبکه های صداوسیما جمهوری اسلامی مورد هک قرار گرفت که این اتفاق بازتاب بسیار گسترده‌ای در فضای مجازی به دنبال داشته است، نظر شما در این باره چیست و این‌که آیا شما به‌عنوان یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی این قضیه را پیگیری کردید؟

 

چون فردا در کمیسیون امنیت ملی بحث پدافند غیرعامل مطرح است و مسئولان در آن جلسه حضور دارند، قرار بر این شد که در خصوص هک شبکه‌های صداوسیما هم همان فردا صحبت کنیم. قطعا فردا ما ابعاد این اتفاق را با حضور مسئولان پدافند غیرعامل در جلسه شورای امنیت بررسی خواهیم کرد. از ابتدا هم تاکید ما بر این مسئله بوده که باید زیرساخت‌های حیاتی کشور مورد صیانت و مراقبت شدید قرار بگیرد. با ماموریتی که پدافند غیرعامل دارد برای حفظ و صیانت از زیرساخت‌های مهم کشور نظیر شبکه‌های اجتماعی و به‌ویژه سیمای جمهوری اسلامی! این موضوع توسط اطلاعات سپاه در حال پیگیری است. البته این اقدامات موزیانه دشمن و منافقین هر چندوقت یکبار اتفاق می‌افتاد. این اقدامات کاملاً قابل پیگیری و رصد است. باید برخی از نهادهای عالی کشور به‌ویژه صداوسیمای جمهوری اسلامی مورد صیانت کامل قرار بگیرد که دیگر چنین اتفاقاتی تکرار نشود. البته در میان این همه اقدامات و فعالیت‌های مثبت صداوسیما در بخش های مختلف طبیعی است دشمنان با هک یک شبکه بخواهند حضور چند ثانیه‌ای پیدا کنند؛ این اتفاقات کاملاً طبیعی است. هک چند ثانیه‌ای صداوسیما می تواند کار اسرائیلی‌ها و یا عوامل آنها در منطقه باشد. ضمن اینکه ما باید از مراکز مهم کشور نظیر صداوسیما حفاظت و صیانت کنیم، نباید اجازه دهیم که چنین اتفاقاتی تکرار شود. ان‌شاءالله در جلسه فردا کمیسیون امنیت ملی به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد.

قضیه نفوذ در حد «گمانه‌زنی» است / سازمان پدافند غیرعامل باید نقش پررنگ‌تری در صداوسیما ایفا کند

*باتوجه به بیانیه‌ای که صداوسیما جمهوری اسلامی در خصوص هک شبکه‎‌های رسانه ملی منتشر کرده مبنی بر این قضیه که این برنامه‌ها بر روی اینترنت نبوده؛ شما تا چه اندازه نفوذ در صداوسیما را تایید می‌کنید؟

 

قضیه «نفوذ» فقط در حد گمانه‌زنی است اما باید از تکرار بروز اتفاقات این چنینی جلوگیری شود. سازمان پدافند غیرعامل باید در این گونه موارد نقش پررنگ‌تری را ایفا کند.  هم ریاست صداوسیما و هم نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور این موضوع را پیگیری خواهند کرد.

 

جریان «نفوذ» هنوز هم در برخی از حوزه‌ها در داخل کشور جولان می‌دهد

*آقای نوش‌آبادی! اگر همان زمان که آرشیو صداوسیما دزدیده و به برخی از شبکه‌های فارسی زبان در خارج از کشور فروخته شد این قضیه به شکل جدی مورد پیگیری قرار می‌گرفت، به اعتقاد شما الان باز هم شاهد چنین اتفاقاتی بودیم؟

 

متاسفانه جریان «نفوذ» از سالیان قبل جولان داده و هنوز هم در برخی از حوزه‌ها حضور دارند. باید مراقب باشیم که جریان نفوذ و نفاق در کشور مجالی برای این چنین اتفاقاتی پیدا نکنند. باید هرگونه روزنه‌ای که فکر می‌کنیم ممکن است برای رخنه نفوذی‌ها وجود داشته باشد را از بین ببریم.

منبع: دیده‌بان ایران- نازیلا معروفیان‌

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر