کد خبر: 125349
A

نقدعلی: در صورت حذف ۴۲۰۰ تومانی قطعاً فشار اقتصادی به مردم وارد می‌شود؛ اما چاره ای هم نداریم

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: در بحث دارو و گندم یقیناً نه مجلس و نه دولت هیچ‌کدام موافق حذف ارز 4200 تومانی نیستند. در واقع در مورد بقیه اقلام چهارده‌گانه موضوعی که دغدغه هم دولت و هم مجلس قرار گرفته این است که در صورت حذف ارز 4200 تومانی، فشار اقتصادی که قطعاً به مردم وارد خواهد شد، که این مورد باید به یک شکلی جبران شود

نقدعلی: در صورت حذف ۴۲۰۰ تومانی قطعاً فشار اقتصادی به مردم وارد می‌شود؛ اما چاره ای هم نداریم

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد تقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با سرانجام ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: فعلاً قصه ارز 4200 تومانی در کش و قوس کمیسیون تلفیق و دولت است و هیچ‌گونه تصمیم قطعی در این رابطه گرفته نشده است. البته ما می‌دانیم منابعی که بتواند به شکل فعلی و در ادامه روند فعلی ارز 4200 تومانی را تأمین کند، وجود ندارد و قطعاً باید در روند ارز 4200 تومانی تغییراتی صورت بگیرد. مجلس، دولت و کارشناسان به این مطللب واقف هستند.

او افزود: در اینجا دو نکته در اینجا وجود دارد، در بحث دارو و گندم یقیناً نه مجلس و نه دولت هیچ‌کدام موافق حذف ارز 4200 تومانی نیستند. در واقع در مورد بقیه اقلام چهارده‌گانه موضوعی که دغدغه هم دولت و هم مجلس قرار گرفته، این است که در صورت حذف ارز 4200 تومانی، فشار اقتصادی که قطعاً به مردم وارد خواهد شد که این مورد باید به یک شکلی جبران شود همچنین باید در مورد فشار و تأثیرات روانی تورمی که دارد، تدبیر شود.

نقدعلی با تاکید بر اینکه مجلس به صورت تخصصی بر روی بودجه کار می‌کند، خاطرنشان کرد: لذا در مجلس و حتی کمیسیون تلفیق به شکل سه شیفت با همدیگر رایزنی می‌کنند که راهی پیدا کنند و در صورت حذف ارز 4200 تومانی، بقیه اقلامی که از این چهارده قلم که امروز ارز 4200 تومانی به آنها تعلق می‌گیرد، فشار اقتصادی بیش از آنچه که امروزه متأسفانه به مردم دارد وارد می‌شود، وارد نشود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اینکه بنابراین به‌جز دارو و گندم، در مورد سایر اقلام حذف می‌شود، یادآور شد: در مورد سایر اقلام چون منابعی موجود نیست، حذف می‌شود منتهی آثار تورمی را با مسیرهای دیگری باید تدبیر کرد. البته اینکه بنده می‌گویم قطعاً، آن را هم هنوز کمیسیون تلفیق با دولت در حال رایزنی هستند و هنوز تصمیم قطعی نشده، اما آنچه از ظواهر امر برمی‌آید ظاهراً گریزی از حذف ارز 4200 تومانی نیست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر