کد خبر: 125453
A

ادعای سخنگوی وزارت خارجه درباره کولبران/ خطیب زاده: گروهک های ضد انقلاب از کولبران باج خواهی می کنند

سخنگوی وزارت خارجه می گوید: متأسفانه در موضوع کولبری بعضاً معضلی به نام فعالیت های گروهک های ضد انقلاب داریم که تلاش می کنند برای کولبران مشکل ایجاد کنند و از آن ها باج خواهی کنند. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا این فضا را ایجاد کنیم.

ادعای سخنگوی وزارت خارجه درباره کولبران/ خطیب زاده: گروهک های ضد انقلاب از کولبران باج خواهی می کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ سعید خطیب زاده در نشست خبری صبح امروز در مورد طرح ساماندهی کولبری در استان های مرزی و اقدامات وزارت خارجه در این زمینه گفت: یکی از موضوعات مهم بین ما و برخی از کشورها در مرزهای غربی همین ترددها بوده که بعضا مشکلاتی را ایجاد کرده است. ما از فعالیت بازارچه های مرزی قانونی با کشورهای همسایه همواره حمایت کرده ایم.

وی ادامه داد: موضوع کولبران مسئله ای است که نهادهای مختلف داخلی، اقتصادی و همچنین وزارت کشور اقدامات جدیدی را در این زمینه انجام دادند و طرح های قابل توجهی را در چند ماه گذشته آماده کردند. وزارت خارجه از حوزه مرزی و همکاری کشورها تلاش کرده که در این زمینه تسهیل گر و معین باشد ولی همان طور که اشاره شد نهادهای مجری، نهادهای دیگری هستند.

این دیپلمات ارشد کشورمان در همین زمینه ادامه داد: اتباع ما باید صیانت شوند. وزارت خارجه در این حوزه قویا ورود پیدا کرده است.

خطیب زاده تصریح کرد: متأسفانه در موضوع کولبری بعضاً معضلی به نام فعالیت های گروهک های ضد انقلاب داریم که تلاش می کنند برای کولبران مشکل ایجاد کنند و از آن ها باج خواهی کنند. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا این فضا را ایجاد کنیم که همه این عزیزان را به سمت تجارت قانونی هدایت کنیم و در حوزه بازارچه های مرزی آن ها را سازماندهی کنیم.

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر