کد خبر: 125519
A
سخنگوی کمیسیون امنیت:

ایران و روسیه و چین سه پایه بلوک شرق آسیا هستند/ ما داریم به سمت انعقاد تفاهم نامه با روسیه می رویم

عباس زاده مشکینی، درباره انتشار تصاویر حضور رئیسی در کرملین و اینکه آیا این تصاویر از سوی روسیه منتشر می شود، گفت: یک بلوک قدرت در شرق آسیا در حال شکل گیری است این بلوک سه پایه دارد ایران، روسیه و چین. ما به سمت انعقاد تفاهم نامه با روسیه می رویم و این خلاف حرکت یکجانبه گرایی غرب و آمریکا است و آنها برنمی تابند.

ایران و روسیه و چین سه پایه بلوک شرق آسیا هستند/ ما داریم به سمت انعقاد تفاهم نامه با روسیه می رویم

به گزارش دیده بان ایران، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کار خودمان را با تدبیر پیش می بریم انتظار داریم رسانه های داخلی اسیر فضاسازی های غربی ها، صهیونیست ها و آمریکایی ها نشوند.

محمود عباس زاده مشکینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، درباره انتشار تصاویر حضور رئیسی در کرملین و اینکه آیا این تصاویر از سوی روسیه منتشر می شود، گفت: یک بلوک قدرت در شرق آسیا در حال شکل گیری است این بلوک سه پایه دارد ایران، روسیه و چین. ما به سمت انعقاد تفاهم نامه با روسیه می رویم و این خلاف حرکت یکجانبه گرایی غرب  و آمریکا است و آنها برنمی تابند بنابراین شروع به فضاسازی و تضعیف این حرکت بزرگ کردند. این حرکت می رود که مناسبات جهان را  به نفع مستضعفین و عدالت برهم بزند. این حواشی را بزرگنمایی می کنند، فیلم در می آورند و آن طرف فیلم را می برند و چیزی درست می کنند که این سفر را تحت الشعاع قرار دهند. ببینید وال استریت ژونال چه چیزی نوشته است آنها می دانند چه اتفاقی افتاده است. یکسری در داخل کشور فضاسازی و حرف آن طرف را بزرگنمایی می کنند که این درست نیست.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس افزود: مبادلات تجاری ما با همسایگان در این 4 الی 5 ماه، 3 یا 4 برابر شده است. شانگهای با پیوستن ایران به واقعیت تاثیرگذار تبدیل شده است. سیاست خارجی ما هوشمندانه و براساس منافع ملی پیش می رود. دست ما در مذاکرات وین بالا است اینها با این فضاسازی ها می خواهند افکار عمومی را مهندسی کنند اما ملت ما بیدار و هوشیار است. کار خودمان را با تدبیر پیش می بریم انتظار داریم رسانه های داخلی اسیر فضاسازی های غربی ها، صهیونیست ها و آمریکایی ها نشوند. 

این نماینده مجلس یازدهم درباره اختلافات داخلی برای مذاکره مستقیم با آمریکا اظهار کرد: مذاکرات برای حل اختلافات است ما با حریف اختلاف نظر داریم و نشستیم که این اختلافات را حل کنیم. ما یک بار با آنها (آمریکا) مذاکره کردیم و زیر امضا زدند. طبیعتا شما با کسی که به زیر قول، قرار و توافق زده آیا دوباره مذاکره می کنید؟ آمریکایی ها دیوار اعتماد را ریختند و خود را خراب و بی اعتبار کردند. اگر می خواهند، مذاکره مستقیم کنند اول اعتبار خود را پیدا کنند و با اعتبار بیایند. اینها وقتی زیر برجام و امضا زدند از کجا معلوم بار دیگر زیر مذاکره و توافق نزنند ما چرا باید وقت تلف کنیم. اول این قسمت را حل کنند بعد ما عنداللزوم صحبت می کنیم. امیرعبداللهیان هم در جلسه کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد که تا بحال مذاکره مستقیم با آمریکا نداشته ایم./ منیبان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر