کد خبر: 125530
A

فعال سیاسی اصلاح طلب: شرایط کنونی را در دوره احمدی‌نژاد هم تجربه کرده ایم/ اصولگرایان باید نگران وضعیت کلی کشور باشند

غلامرضا ظریفیان گفت: «به نظر من علاوه بر اصلاح‌طلبان، اصولگرایان هم باید نگران وضعیت کلی کشور باشند و در شرایط کنونی دعواهای سیاسی و جناحی محل بحثی ندارد زیرا آسیب‌ها به قدری گسترده است که همه نیروها بایدکمک کنند تا کشور در مسیر درستی قرار بگیرد و واقعا در شرایط کنونی چندان اهمیتی ندارد که مثلا رئیس‌جمهور آینده چه کسی باشد».

فعال سیاسی اصلاح طلب: شرایط کنونی را در دوره احمدی‌نژاد هم تجربه کرده ایم/ اصولگرایان باید نگران وضعیت کلی کشور باشند

به گزارش دیده بان ایران؛ انتقادهای عبدالناصر همتی به سید ابراهیم رئیسی این گمانه‌زنی را ایجاد کرده است که شاید او می‌خواهد خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده آماده کند. حالا در این میان پرسش این است که آیا اصلاح‌طلبان هم از حالا برای دو انتخابات مجلس 1402 و ریاست‌جمهوری 1404 کار خود را آغاز کرده‌اند و آیا همتی در این بین برای آنها کارکردی خواهد داشت؟

غلامرضا ظریفیان درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «من دقیق نمی‌دانم که آیا آقای همتی در پی انتقادهایش هدفی سیاسی از جمله انتخابات دارد یا نه اما با توجه به اطلاعاتی که دارم، اصلاح‌طلبان فعلا نمی‌خواهند وارد بحث‌های انتخاباتی شوند و صرفا تلاش می‌کنند موضوعات مهم روز از جمله مذاکرات، مشکلات انباشته در دولت آقای رئیسی، وضعیت مردم‌سالاری در کشور، مشکلات عدیده اقتصادی و فشاری که بر مردم وارد می‌شود و... را بررسی کنند و تحلیلی جامع از شرایط کنونی داشته باشند».

او ادامه داد: «نکته مهمی که در این روزها باید بر آن توجه کرد پاسخ به این پرسش است که آیا یک‌دست شدن حاکمیت وحدت‌زاست و باعث پیشبرد امور می‌شود و به بیان دیگر ارزش افزوده‌ای خواهد داشت یا خیر؟ تجربه شرایط کنونی را یک‌بار دیگر در دوره آقای احمدی‌نژاد داشتیم که نتیجه‌اش مطلوب نبود. ما جامعه متکثری داریم که دیدگاه‌های مختلفی در آن وجود دارد و تجربه نشان داده است وقتی عرصه سیاسی تک‌صدا می‌شود، نوعی عقب‌گرد به وجود می‌آید؛ در عرصه‌های گوناگون از جمله سیاست، اقتصاد، فرهنگ، هنر، علم و... در این شرایط اصلاح‌طلبان بررسی می‌کنند که چگونه می‌توان وضعیت را از این تک‌صدایی بیرون آورد».
 
 

این فعال سیاسی بیان کرد: «اصلاح‌طلبان می‌خواهند کشور را از وضعیت کنونی رهایی بخشند و نشان دهند که هنوز می‌توان از ظرفیت‌های متکثر اجتماعی استفاده کرد. برای اصلاح‌طلبان بیش از آنکه صرفا انتخابات مهم باشد و اینکه چه کسانی وارد مجلس می‌شوند، مهم است که کشور به سلامت از مقطع کنونی عبور کند».

ظریفیان در پایان گفت: «به نظر من علاوه بر اصلاح‌طلبان، اصولگرایان هم باید نگران وضعیت کلی کشور باشند و در شرایط کنونی دعواهای سیاسی و جناحی محل بحثی ندارد زیرا آسیب‌ها به قدری گسترده است که همه نیروها بایدکمک کنند تا کشور در مسیر درستی قرار بگیرد و واقعا در شرایط کنونی چندان اهمیتی ندارد که مثلا رئیس‌جمهور آینده چه کسی باشد».

منبع: نامه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر