کد خبر: 125563
A

واکنش‌ فعالان سیاسی به خروج اعتراضی مولاوردی و شجاعی از برنامه دیشب شبکه افق چه بود؟

واکنش‌های فعالان سیاسی و رسانه ای به ماجرای خروج اعتراضی زهرا شجاعی و شهیندخت مولاوردی در برنامه‌ی جهان‌آرا را بخوانید

واکنش‌ فعالان  سیاسی به خروج اعتراضی مولاوردی و شجاعی از برنامه دیشب شبکه افق چه بود؟

به گزارش سایت دیده بان ایران واکنش‌های فعالان سیاسی و رسانه ای به ماجرای خروج اعتراضی زهرا شجاعی و شهیندخت مولاوردی در برنامه‌ی جهان‌آرا شبکه‌ی افق را  می‌خوانید:

مصطفی تاجزاده فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: ‌ثابتی در گفتگو با خانم‌ها ‎شجاعی و ‎ملاوردی گفت اصلاح‌طلبان که خود را طرفدار گفتگو می‌خوانند، حاضر به ‎مناظره با منتقدان خود در آن شبکه نیستند. من آماده مناظره درباره عملکرد اصلاحات و مخالفانش، با هر فردی که صداوسیما مصلحت بداند، هستم. چه روزی؟  ‎

امیرحسین ثابتی مجری برنامه جهان آراء نوشت: ‌قبل از شروع برنامه خانم مولاوری بنده را بدون هیچ دلیلی در توییتر بلاک کرد.

در ابتدای برنامه هم خانم شجاعی کارشناس قبلی جهان آرا را تهدید به شکایت کرد.اواسط برنامه هم هر دو نفر برنامه را ترک کردند.زنده باد مخالف من، زنده باد تحمل مخالف، زنده باد گفتگوی تمدن ها…

بهروز یاوری تهیه کننده برنامه جهان آرا: ‌بعنوان تهیه کننده برنامه ‎جهان‌آرا قبل از شروع برنامه روال گفتگو را با خانمها شجاعی و مولاوردی هماهنگ کردم وگفتم در فراخور بحث امکان گفتگوی تلفنی با کارشناسان را داریم. اعتراضی نکردند. اما پس از ارتباط تلفنی با منتقدان فرار را بر قرار  ترجیح دادن.

مجید تفرشی پژوهشگر تاریخ: ‌حدود سه سال قبل، پس از نمایش مستند غرض ورز «راه طی شده»، در حوزه هنری، شبکه افق با من چند دقیقه درباره آن مستند گفتگو کرد، ولی برخلاف قول قطعی، فقط چند ثانیه تعارفات اول من را پخش کرد و قریب ده دقیقه کل انتقادات من را محو و حذف کردند. پس از پخش سریال گاندو دو، در شبکه سه، آقای ثابتی در برنامه جهان آرا شبکه افق، یک گفتگوی سراسر یک طرفه، غرض، ناراستی و آکنده از پرونده سازی توام با نابخردی در ظاهر فریبنده دلواپسی برای نظام و ایران دوستی ترتیب داد که حتی در معیار شبکه افق و برنامه جهان آرا هم عجیب و نادر بود. ‌امشب شهیندخت مولاوردی و زهرا شجاعی، از مسئولان امور زنان در دولت قبلی، در اعتراض به اتهام زنی در برنامه قبلی جهان‌آرا، تداومش در این برنامه و رفتار مغرضانه مجری، برنامه را ترک کرده ودر اعتراض به ثابتی گفتند: کارشناسان جوان اگر میخواهند آتش باختیار باشند، آداب نقد را هم بدانند. ‌در دهه فحر و چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، برنامه جهان آرا، طبق رویه قبلی و برخلاف بدیهیات رسانه ای حق پاسخ و فرصت برابر، در ظاهر خدمت و خیرخواهی و بی اعتنا به تجربه پیشینیان، روند جدایی مردم و حکومت را تشدید میکنند. هیچ رسانه ای بیطرف نیست. ولی حداقل حفظ ظاهر کنید.

سیدمحمود رضوی مشاور قالیباف: ‌مدعیان اصلاحات، اعتدال، تدبیر و دانستن حق مردم، سالهای اخیر همه را در افکار عمومی باخته بودند یک پز گفتگو و زنده باد مخالف من، برایشان باقی مانده بود که دیدیم نه گفتگو کردند و نه تحمل شنیدن کلام مخالف نظر خود را داشتند و میدان را ترک کردند!

دیکتاتورهایی با پز روشنفکری و لب خندان

علی نصری کارشناس بین الملل: ‌صدا و سیما قرار بود «رسانه ملی» باشد و متعلق به همه مردم با همه اختلاف نظرها و دیدگاهها و سلیقه‌هایشان. این که یک جناح آن را مطلقا در انحصار خود بگیرد و بعد منت بگذارد و چند دقیقه‌ای هم به جناح مقابل «فرصت» گفت‌وگو بدهد به معنی رواداری آن نیست. ‌اگر‌ واقعاً به گفت‌وگوی آزاد اعتقاد دارید، یک شبکه یا لااقل یک برنامه تلویزیونی کامل در اختیار اصلاح‌طلبان و سایر جریانهای منتقد خود بگذارید.

امیرمحمد بانکیان فعال سیاسی اصولگرا: ‌یک ساعت ابتدایی برنامه امشب جهان آرا که خانم مولاوردی و شجاعی به اتهامات هفته قبل این برنامه پاسخ دادند در تلویبیون ‎#سانسور شده و تنها سی دقیقه پایانی با حضور تلفنی دو مهمان هفته گذشته هست!

محمدجواد محمدزاده فعال رسانه ای: ‌مگر دوران تریبون‌های یک‌طرفه به سر نیامده بود؟

پس این چه کاری بود خانم‌ها مولاوردی و شجاعی در واکنش به یک تماس تلفنی ساده کردند؟ ترک و فرار از صحنه آخه؟

اصلاحات همیشه وقتی در معرض پاسخگوییِ جدّی قرار می‌گیرد از صحنه فرار می‌کند؟

مصطفی فقیهی فعال اصلاح طلب: ‌در عجبم که هنوز با تردید به فطرت ‎شبک افق می‌نگرند واقعا فکر می‌کنید ‎صداوسیمای جلیلی با مجری‌گری خبرنگار همراه جلیلی، قرار است گفتگویی آزاد برگزار کند؟

یا برنامه لغو می‌کنند (ماجرای زنگنه)، یا درصورت برقراری برنامه، با توطئه‌ و گسترانیدن دام، قلع‌وقمع میهمان را دنبال می‌کنند

قاسم روانبخش فعال سیاسی عضو جبهه پایداری: ‌مدعیان ‎گفتگوی تمدنها خانم ها ‎ شجاعی و ‎مولاوردی در برنامه جهان آرا از گفتگوی تلفنی یک کارشناس امور زنان ‎همجنس خودشان طفره رفتند و به جای پاسخگویی و گفتگو، برنامه را ترک کردند!!

سیدپویان حسین‌پور فعال رسانه ای اصولگرا: ‌شهیندخت مولاوردی و زهرا شجاعی، معاونین امور زنان دولت‌های خاتمی و روحانی که به جهان‌آرای شبکه افق دعوت شده بودند، برنامه را ترک کردند!

تریبون هم که پیدا می‌کنند، توقع یک‌طرفه بودن مطلق را دارند و حاضر به شنیدن نقد که نه، حتی بازخوانی مواضع خود نیستند!

احسان بداغی خبرنگار و فعال اصلاح طلب: ‌شبکه افق و حامیانش وقتی تریبون یک طرفه را تقبیح می کنند همانقدر خنده دار است که اسرائیل آپارتاید را تقبیح کند. عزیزان! این چیزی را که تقبیح می کنید هویت شماست.

 

ف. نسیم فعال اصلاح طلب: ‌استفاده از رسانه یک”حق” است وحق گرفتنیست. خانم ‎#شجاعی و ‎#مولاوردی میدونستن دارن کجا میرن و رفتن تا از حق دفاع کنن؛ که سکوت مقابل ظلم و دروغ خودش ظلمه. بعد که دیدند عدالتی نیست و برنامه مهندسی شده، حرکت اعتراضی کردن. جوسازی سایبریها علیه این زنان شجاع هم مصرف داخلی داره.

مریم عاقلی خبرنگار خبرگزاری فارس: ‌ملاوردی و زهرا شجاعی امشب اومدن از عملکرد حوزه زنان توی دوره اصلاحات دفاع کنن بعد روی آنتن زنده دارن با مجری دعوا میکنن که ما اجازه نمیدیم منتقد بیاد روی خط :/ وسط برنامه هم بلند شدن رفتن 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر