کد خبر: 125606
A

حبیب الله دهمرده: پیش از انقلاب چند دانشگاه بیشتر نداشتیم که آن هم فقط در رشته ریاضی و مقطع کارشناسی میشد تحصیل کرد

نماینده مردم زابل در مجلس یازدهم گفت: ما پیش از انقلاب چند دانشگاه در تهران و شیراز و اصفهان بیشتر نداشتیم که تحصیل در این دانشگاه‌ها هم در رشته ریاضی تا پایان مقطع کارشناسی میسر بود.پیش از انقلاب تعداد اندکی تا پایان دوره دبستان تحصیل می‌کردند .

حبیب الله دهمرده: پیش از انقلاب چند دانشگاه بیشتر نداشتیم که آن هم فقط در رشته ریاضی و مقطع کارشناسی میشد تحصیل کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ حبیب الله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: ما پیش از انقلاب چند دانشگاه در تهران و شیراز و اصفهان بیشتر نداشتیم که تحصیل در این دانشگاه‌ها هم در رشته ریاضی تا پایان مقطع کارشناسی میسر بود.

وی افزود: پیش از انقلاب تعداد اندکی تا پایان دوره دبستان تحصیل می‌کردند و از همین تعداد اندک باز تعداد کمی می‌توانستند درس خود را تا دیپلم ادامه دهند که باز از همین تعداد کم تعداد انگشت‌شماری وارد دانشگاه می‌شدند و از همین تعداد انگشت‌شمار تعداد معدودی بودند که پس از اتمام دوره کارشناسی شرایط برایشان فراهم بود که تحصیل‌شان را در خارج از کشور ادامه دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز و پس از پیروزی انقلاب می‌بینیم که در دانشگاه‌های شهرستان‌های ما و در دانشگاهی مانند دانشگاه زابل امکان تحصیل تا مقطع دکترا در تمام رشته‌ها وجود دارد و فرصت لازم برای پیشرفت جوانان فراهم است.

دهمرده خاطرنشان کرد: علاوه براین ما شاهد موفقیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف در کشورمان هستیم که این ثمره خودباوری جوانان است که از جمله آن می‌توان به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه‌های فنی، مهندسی، دفاعی و نظامی و ... اشاره کرد و طبیعی است که هیچکس از بیرون از این کشور نیامده این کارها را برای ما انجام دهد.

وی افزود: مسئولان باید بیش از این فرصت‌ها را برای فعالیت جوانان فراهم آورند و باید به عنوان مثال در کنار یک مدیر کارکشته و با تجربه چند مدیر جوان و با انگیزه حضور داشته باشند و زمینه برای فعالیت آنها فراهم باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: صرفا در سایه همین خودباوری و ایجاد فرصت برای جوانان است که می‌توانیم همچنان به مسیر پیشرفت و توسعه کشورمان در حوزه‌های مختلف ادامه دهیم.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر