کد خبر: 125659
A

انتقاد تند هاشمی طباء به اظهارات اخیر رئیسی در گیلان/ بانیان وضع موجود، شامل دوره مدیریت شما در قوه قضائیه هم می شود؟

فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: اینکه آقای رئیس‌جمهور مجددا در سفر به گیلان فرموده‌اند که بانیان (یا مسببان) وضع فعلی نباید ادامه کار بدهند، در ظاهر امر، بیانی نیکوست اما اولا ابهام‌دار است و ثانیا درباره مقصود ایشان لازم است توضیح بیشتر و دقیقی داده شود.

انتقاد تند هاشمی طباء به اظهارات اخیر رئیسی در گیلان/ بانیان وضع موجود، شامل دوره مدیریت شما در قوه قضائیه هم می شود؟

به گزارش دیده بان ایران؛ مصطفی هاشمی طباء با انتشار یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: اینکه آقای رئیس‌جمهور مجددا در سفر به گیلان فرموده‌اند که بانیان (یا مسببان) وضع فعلی نباید ادامه کار بدهند، در ظاهر امر، بیانی نیکوست اما اولا ابهام‌دار است و ثانیا درباره مقصود ایشان لازم است توضیح بیشتر و دقیقی داده شود.

اول اینکه وضع موجود امری کلی است و این سؤال مطرح می‌شود که آیا وضع فعلی شامل همه زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی اعم از وضع نیکو یا وضع ناهنجار و نادرست می‌شود یا فقط شامل آن دسته از وضع کنونی که ناراست است، می‌شود؟ هرچند بیان مبهم است، اما علی‌الاصول و حسب استنباط معقول مقصود ایشان باید اوضاع نامیمون باشد و نه آنچه در مسیر مطلوب سیر می‌کند.

پس باید زمینه‌های وضع نامطلوب مورد توجه قرار گیرد و ببینیم کدام امر نامطلوب در کشور وجود دارد و عامل یا عوامل آن چه کسانی هستند و البته مطابق معمول این نشود که فرد یا افرادی را تحت تعقیب قرار دهند و همه آوارها را بر سر او خراب کنند.

البته در نظام‌هایی مثل نظام ما که آکنده از شوراها و ناظران و افراد تصمیم‌گیر است، معمولا مقصر یا مقصران اصلی شناخته نمی‌شوند و اصل موضوع به فراموشی سپرده می‌شود.
 
 

حسب بیانات ریاست‌جمهور محترم در زمان تصدی قوه قضائیه و نیز تصریحات ریاست حاضر قوه قضائیه، شرایط وجودی این قوه مناسب نیست. مسبب این امر چه کسی است و آیا رؤسای قوه قضائیه قبلی مسبب هستند یا افراد دیگر؟ چگونه می‌توانیم آنها را رصد و حداقل معرفی کنیم. بگذریم که آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در هنگام تصدی این قوه گفتند ویرانه‌ای به ما تحویل داده شد! و البته برخی این بیان را درباره تعدادی اشیا و اماکن ویرانه قلمداد کردند!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر