کد خبر: 12571
A

واکنش نوبخت به اتهامات وارده به حسین فریدون/ بخشودگی جرایم وام‌های زیر ١٠٠ میلیون تومان

سخنگوی دولت از ارایه گزارش اصلاح نظام بانکی در جلسه هیات دولت خبر داد.

واکنش نوبخت به اتهامات وارده به حسین فریدون/ بخشودگی جرایم وام‌های زیر ١٠٠ میلیون تومان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران گفت: گزارش امیدوار کننده از اصلاح نظام بانکی که آیین نامه اجرایی آن در هیات دولت تصویب شده ارایه می‌کنیم.

وی افزود: بر همین اساس با اصلاح تبصره قانون بودجه ٩٥، ٤٥ هزار میلیارد تومان برای تعدیه بدهی دولت به نظام بانکی و افزایش سرمایه ٦ بانک دولتی از سوی دولت فراهم شد.

اهم اظهارات سخنگوی دولت را از خبرگزاری‌ها بخوانید؛

*با این ٤٥هزار میلیارد تومان، صورت های مالی بانک های دولتی اصلاح خواهد شد و قدرت تسهیلات دهی بانک ها افزایش پیدا خواهد کرد.

*با عنایت به این اصلاحیه به بانک های عامل اجازه داده می‌شود به بخشودگی جرایم کسانی که زیر ١٠٠ میلیون تومان وام گرفتند اقدام کند و دولت نیز تا سقف ١٠ هزار میلیاردتومان نسبت به بخشودگی سود این تسهیلات زیر ١٠٠ میلیون تومان وام گیرنده متقبل می‌شود.

*در واقع کسانی که زیر 100میلیون تومان وام دریافت کرده اند اگر تا پایان سال اصل وام را بپردازند، بانکها جریمه ها را می بخشند و دولت سود تسهیلات را تا سقف 10هزار میلیارد تومان به این افرد که عمدتا کشاورز هستند می‌پرداد.

*تا پایان سال حدود 74هزارمیلبارد تومان درآمد نفتی به دست ما می‌رسد. خوشبختانه میزان فروش نفت بیشتر از پیش‌بینی ما برای امسال بوده است.

*اقتصاد ایران برای اولین بار در جهان به رتبه ۱۸ رسیده است، ۳۹ هزار تاکسی جایگزین‌ تاکسی‌های فرسوده شدند.

*حقوق کارمندان در سال آینده 10 درصد افزایش می‌یابد، بر این اساس 14 هزارمیلیارد تومان براى افزایش حقوق کارمندان در لایحه بودجه سال96 درنظر گرفته شده است.

*{درباره اتهامات اخیر وارده به "حسین فریدون" برادر رییس جمهور} قوه قضاییه قوه مستقلى است و با کسانى که جرمى مرتکب شوند، قطعا برخورد می‌کند.

این خبر در حال تکمیل است...

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر