کد خبر: 125737
A

شهبازی، نماینده نهاوند: پیش بینی کارشناسان این است که تا پایان بهمن‌ حدود ۷۰۰ تحریم آمریکا علیه ایران لغو شود

نماینده انقلابی مجلس یازدهم مدعی شد: به مذاکرات امیدوار هستیم و فکر می‌کنیم نتیجه به نفع ایران خواهد بود، چرا که تاکنون به صورت تقریبی مثبت بوده است. حال اینکه برخی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند تا پایان بهمن‌ماه حدود ۷۰۰ تحریم آمریکا علیه ایران لغو خواهد شد اما هنوز به صورت رسمی اعلام نشده که چه تعداد تحریم قرار است در چه زمانی لغو شود.

شهبازی، نماینده نهاوند: پیش بینی کارشناسان این است که تا پایان بهمن‌ حدود ۷۰۰ تحریم آمریکا علیه ایران لغو شود

به گزارش دیده بان ایران؛ علیرضا شهبازی، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با روزنامه نزدیک به حزب موتلفه اسلامی روند مذاکرات‌  وین را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ما معتقد هستیم که این روند باید بر اساس نظرات و مواضع ایران مبنی بر این که باید کل تحریم‌ها لغو و تضمین داده شود پیش برود.
وی افزود: این مواضع حتما باید اجرایی شود وگرنه مذاکره برای مذاکره ضرورتی ندارد. در صورتی که غربی‌ها به ما تضمین ندهند و راستی‌آزمایی توسط ایران صورت نگیرد و مطمئن نشویم که واقعا تمام تحریم‌ها لغو نشده و مجدداً به بهانه‌های دیگر بر نخواهد گشت و تعهداتشان در حال اجراست، این مذاکرات برای ما معنا و مفهومی ندارد.
شهبازی تاکید کرد: اگر این مواضع اجرایی نشود به معنای همان برجامی است که آمریکا زیر آن زد و غربی‌ها نیز آن را اجرا نکردند لذا تکرار مکررات است و دولت جمهوری اسلامی ایران به این مسئله پایبند است که حتما باید تضمین باشد و بدعهدی‌های گذشته غربی‌ها مجددا تکرار نشود.
وی ابرازکرد: بااین حال به مذاکرات امیدوار هستیم و فکر می‌کنیم نتیجه به نفع ایران خواهد بود، چرا که تاکنون به صورت تقریبی مثبت بوده است. حال اینکه برخی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند تا پایان بهمن‌ماه حدود ۷۰۰ تحریم آمریکا علیه ایران لغو خواهد شد اما هنوز به صورت رسمی اعلام نشده که چه تعداد تحریم قرار است در چه زمانی لغو شود.
شهبازی یادآورشد: در حال حاضر با روندی که دولت سیزدهم در پیش گرفته و تمام  تخم مرغ‌هایش را در سبد مذاکرات هسته‌ای‌ نگذاشته است، می‌توان دید که ابزارها و قدرت ایران در عرصه سیاست خارجی افزایش یافته صرفا به انفعال در برابر غربی‌ها خلاصه نمی‌شود.
این نماینده مجلس می‌گوید: این سیاست همه‌جانبه‌گرایی خود برگ برنده برای ایران است. چرا که غربی‌ها از طرفی احساس می‌کنند که اگر با ایران به نتیجه نرسند فعالیت‌های هسته‌ای و پیشرفت‌های علمی ما به ضرر آن‌ها خواهد بود.
شهبازی در انتها تشریح کرد: در مقابل نیز تحکیم روابط کشورهای شرقی از جمله ایران چین و روسیه جایگاه غرب را به خطر خواهد انداخت. اکنون آمریکا شکست سیاست‌هایش را در منطقه غرب آسیا پذیرفته و در حال  ترک منطقه است. ترس آن‌ها پس از این شکست بیشتر شده که می‌تواند نوید مذاکراتی به نفع ایران باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر