کد خبر: 12604
A
"دیده بان ایران" گزارش می‌دهد؛

غوغای رسانه‌های زنجیره‌ای اصولگرا برای جرمی اثبات نشده

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری اخیر خود در پاسخ به سوالی، بدون نام بردن از حسین فریدون، ارتباط وی با یکی از بدهکاران بانکی را تایید کرده است اما در عین حال تصریح داشته که هنوز نمی‌تواند از وقوع جرم یا تخلف بواسطه این ارتباط سخن بگوید و این امر نیازمند تحقیقات بیشتر است.

غوغای رسانه‌های زنجیره‌ای اصولگرا برای جرمی اثبات نشده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری اخیر خود در پاسخ به سوالی، بدون نام بردن از حسین فریدون، ارتباط وی با یکی از بدهکاران بانکی را تایید کرده است اما در عین حال تصریح داشته که هنوز نمی‌تواند از وقوع جرم یا تخلف بواسطه این ارتباط سخن بگوید و این امر نیازمند تحقیقات بیشتر است. 

پس از این سخنان روشن و واضح سخنگوی محترم دستگاه قضا، رسانه‌های اصولگرا از هول حلیم در دیگ افتادند و از بام تا شام بر مجرم بودن حسین فریدون دمیدند؛ حا ل آنکه اقای اژه ای در سخنانش تاکید کرده بود که ارتباط فریدون با بدهکار بانکی به معنای احراز جرم وی نیست.

این رسانه‌های مدعی اخلاق مداری تنها به قلب سخنان معاون اول قوه قضائیه اکتفا نکردند، بلکه همزمان پروژه فشار به دستگاه قضا را هم کلید زدند و حتی مدعی شدند چون فریدون اخوی رئیس جمهور است به پرونده‌اش در دستگاه قضا رسیدگی نمی‌شود! برای مثال خبرگزاری فارس که در ماجرای تخلف به اثبات رسیده املاک نجومی زبان در کام گرفته بود و به تطهیر تضییع‌کنندگان بیت‌المال می‌پرداخت، در رابطه با موضوع حسین فریدون به نقل از یک نماینده سابق مجلس نوشت:«متأسفانه رئیس جمهور اجازه‌ی رسیدگی به تخلف اطرافیانشان را نمی‌دهد»! 

قطعا اینگونه سخنان و اینگونه خبرسازی‌ها، وهن دو قوه حاکمیتی کشور است و چیزی جز ساخت و پاخت اهالی قدرت را به ذهن مخاطب متبادر نمی‌کند؛ حال آنکه دستگاه قضا در سال‌های اخیر ثابت کرده بدون اغماض و بدون توجه به انتساب‌های خانوادگی پرونده افراد را مورد رسیدگی قرار می‌دهد و از سویی دیگر هم رییس‌جمهور در سه سال و نیمی که از دولتش می‌گذرد بیش از هر چیزی قانون‌مداری و تبعیتش از قانون تجلی داشته است.   

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت، در نشست خبری امروز خود در واکنش به پروپاگاندای تخریبی رسانه‌های اصولگرا برای مجرم نشان دادن حسین فریدون قبل از اعلام نتیجه تحقیقات قضایی، گفت:«بسیاری از افرادی که در مظان اتهام بودند ، تا مدت‌ها  با نام «ب. ز» مطرح می‌شدند، اما الان صراحتا ایراد اتهام می‌شود؛ باید بگویم که قوه قضاییه قوه مستقلی است و انگیزه کافی برای برخورد با کسانی که جرم یا فساد کردند را دارد و نیازی به زحمت فرد یا نماینده ای نیست که نامه بنویسند و درخواست کند.اتهام افکنی قبل از اثبات بر افکار عمومی تاثیر دارد و اگر قوه قضاییه به این نتیجه برسد که ان اتهامات درست نبوده چه پاسخی به افکار عمومی خواهیم داد.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر