کد خبر: 126049
A

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: معافیت نیم بند تحریم ها بازی جدید آمریکایی هاست/ باید همه تحریم‌ ها لغو شود

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا به صورت قطره‌ چکانی نمی‌تواند مشکلات حوزه برجام را حل کند و دادن امتیازهای نیم بند هم تاثیری در اقتصاد ایران ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: معافیت نیم بند تحریم ها بازی جدید آمریکایی هاست/ باید همه تحریم‌ ها لغو شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «شهریار حیدری» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد معافیت های تحریمی آمریکا گفت: مذاکرات برجامی در وین با هدف لغو کلیه تحریم‌های اعمال شده آمریکا علیه ملت ایران انجام می‌شود اما در این فرایند آمریکا به دنبال امتیاز گیری از ایران و محور تمام تحریم‌ها و پیچیدگی‌های برجامی است.

حیدری با بیان اینکه کشورهای غربی طرف مذاکره با ایران نقش کلیدی و محوری در اعمال یا لغو تحریم‌ها ندارند، افزود: آمریکا به صورت قطره‌چکانی نمی تواند مشکلات حوزه برجام را حل کند و یا با دادن امتیازهای نیم بند مباحث برجام را به گونه دیگری رقم بزند.

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: محور مذاکرات لغو تحریم‌هاست و باید تمام تحریم‌ها به‌ویژه تحریم‌های برجامی علیه ملت ایران برداشته شود، معافیت‌های تحریمی آمریکا هیچ تاثیری در اقتصاد کشور ندارد.

وی اضافه کرد: ایران درچارچوب قوانین بین‌المللی و با همکاری آژانس هسته ای کار خود را با جدیت ادامه می‌دهد و خواهان لغو تحریم‌های بانکی، نفتی، اشخاص و بیمه هاست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: معافیت نیم بند تحریمی آمریکا بازی جدیدی است که می خواهد اینگونه امتیاز بگیرد و ایران هم اعلام کرده است که در این مذاکرات به دنبال رفع کلیه تحریم هاست چون دلیلی برای ادامه تحریم ها نیست.

حیدری بیان داشت: در ابتدای مذاکرات، آمریکا جبهه سنگینی مقابل ایران گرفت و درخواست کرد که ایران به تعهدات خود در برجام عمل کند و آمریکا هم در قبال این تعهدات به صورت مرحله‌ای تحریم ها را لغو می کند اما جمهوری اسلامی رویکرد جدید آمریکا را در مذاکرات قبول نکرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: به دنبال عدم پذیرش خواسته آمریکا، آنها ضرب الاجل تعیین کردند که مذاکرات باید در تاریخ مشخصی پایان یابد اما با مقاومت جمهوری اسلامی ایران مواجهه شدند و آمریکا پذیرفت که انعطافی از خود نشان دهد و این زمینه لغو جبهه گیری سنگین آمریکا و تعیین ضرب الاجل شد و منجر به مرحله جدیدی از مذاکرات شد.

حیدری با بیان اینکه اعضای تیم مذاکره کننده حافظ منافع ملت ایران هستند، تاکید کرد: آنها بر اساس صداقت، واقعیت‌ها حوزه مذاکرات را بدون جنبه تبلیغاتی اعلام میکنند و با جدیت جهت رفع کلی تحریم ها تلاش می کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر