کد خبر: 126104
A

فعال سیاسی اصولگرا: همه می‌دانند اگر شاه تا الان بود ایران بدتر از افغانستان، می‌شد

کارشناس انقلابی مسائل سیاسی کشور می گوید: همه می‌دانند اگر بنا بود شاه بماند الان شرایط کشور بدتر از عراق دوران صدام حسین، افغانستان، لیبی و گاوهای شیرده آمریکا در حوزه خلیج فارس می‌شد. در حالی که الان ایران، قدرتمند و متکی به خود و با حمایت مردم در رأس معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای دارد.

فعال سیاسی اصولگرا: همه می‌دانند اگر شاه تا الان بود ایران بدتر از افغانستان، می‌شد

به گزارش دیده بان ایران؛ حسین کنعانی‌مقدم، کارشناس انقلابی مسائل سیاسی و دبیرکل حزب سبز، درباره فرمان تهاجم ترکیبی رهبری انقلاب در مقابل تهاجم ترکیبی دشمن به مثابه یک راهبرد جدید در مواجهه با دشمنان در گام دوم انقلاب گفت: آمریکایی‌ها در سال ۲۰۰۰ همه نخبگان سیاسی و متخصصان حوزه خاورمیانه و ایران را در یک اجلاس چند روزه گردهم آوردند و در آنجا در خصوص تدوین یک سند بلندمدت برای مقابله با انقلاب اسلامی بحث و گفت‌وگو شد و از آن زمان جنگ هیبریدی یا ترکیبی در دستور کار آمریکایی‌ها علیه ایران قرار گرفت.

وی ادامه داد: جنگ هیبریدی به این معناست که از گزینه‌های نظامی، سیاسی، اقتصادی، اطلاعاتی، فرهنگی، روانی، رسانه‌ای و تروریستی در این نبرد استفاده شود و به جای اینکه بهره بردن از هر یک از این گزینه‌ها به تنهایی، همه آنها در کنار هم مورد استفاده قرار گیرد.فشار حداکثری هم که بخشی از تروریسم یا جنگ اقتصادی است در قالب همین راهبرد قابل تعریف است.

فرمان تهاجم ترکیبی رهبری؛ نشانه قدرت برخاسته از نیروی انقلاب 

کنعانی مقدم اظهار کرد: متناسب با این جنگ جمهوری اسلامی در همه این زمینه‌ها اقدامات پدافندی خود را شروع و آمادگی خود را در این جنگ‌ها ارتقا داد و قدرت دفاعی خود را به نحوی طراحی کرد که بتواند در مقابل همه این مؤلفه‌های دشمن بایستد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه این دستور و فرمان رهبر معظم انقلاب در حقیقت حرکت از حالت تدافعی و پدافندی به حالت تهاجمی و آفندی است، گفت: این نشان می‌دهد که ایران به این قدرت رسیده که وارد یک تهاجم همه‌جانبه در مقابل اقدامات صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها شود که حکایت از شکست آمریکا در این جنگ هیبریدی و فشار حداکثری دارد و از این پس این آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها هستند که در حالت پدافندی قرار خواهند گرفت.

از ایران دوره پهلوی تا ایران دوره جمهوری اسلامی

کنعانی مقدم درباره اینکه تا چه اندازه این فرمان رهبری نشانه قدرت و توان جمهوری اسلامی و محصول استقلال و عدم وابستگی کشور به منزله یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: یکی از انواع جنگ‌ها علیه ایران جنگ روانی از طریق اسلام‌هراسی، شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی از سوی صهیونیست‌ها است. امام خمینی(ره) به عنوان رهبر و بنیانگذار انقلاب، یک شخصیت ضد استبدادی بود و سلطنت ۵۰ ساله محمدرضا شاه را سرنگون کرد و این بزرگترین پیروزی سیاسی بود. در کنار این، امام (ره) یک چهره ضد استکباری نیز بود و اقدامات امام در مقابله با آمریکا، هژمونی آمریکا را در منطقه رو به افول نهاد و در این بعد نیز جمهوری اسلامی در اوج قدرت قرار دارد.

وی با اشاره به شخصیت ضد صهیونیسم و ضد آپارتاید امام(ره) گفت: امروز محور مقاومت به منزله یکی از آثار برون‌مرزی انقلاب و برخاسته از این بعد شخصیت امام(ره)، در شرایط بسیار قدرتمندی از مدیترانه تا شرق آسیا قرار دارد و صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در عمل در محاصره محور مقاومت قرار دارند.

دبیرکل حزب سبز بیان کرد: وجه دیگر شخصیت امام(ره) بعد ضد استثماری و استعماری ایشان است و این وجهه باعث شده که جمهوری اسلامی ایران بتواند در معادلات بین‌المللی در موقعیتی قرار بگیرد که هیچ کشوری قدرت سلطه بر کشور را پیدا نکند و الان در مذاکرات وین شاهدیم که قدرت‌های بزرگ جهانی چاره‌ای جز پذیرش خواسته‌های ایران ندارند در حالی که ایران در دوره سلطنت پهلوی یک مستعمره بیشتر نبود و تمام مستشاران آمریکایی منافع آمریکا را در کشور دنبال می‌کردند و ایران به مانند عربستان امروز، گاو شیرده آمریکایی‌ها بود.

کنعانی مقدم تصریح کرد: در واقع بیداری اسلامی امام(ره) در سال ۱۳۴۲ و پیروزی بر قدرت استبدادی شاه در سال ۵۷ یک حرکت استمراری است، زیرا انقلاب اسلامی یک انقلاب دینامیکی(پویا) است و استاتیکی(ایستا) نیست که بگوییم در ۵۷ تمام شد. انقلاب اسلامی همچنان در حال تداوم و تکامل است و یکی از دستاوردهای انقلاب پررنگ شدن سیاست‌های ضد استکباری، ضد صهیونیستی و ضد استبدادی در فضای جهانی است.

قدرت دستاوردهای انقلاب تطهیر رژیم پهلوی را بی‌نتیجه می‌سازد

کنعانی مقدم درباره تلاش رسانه‌های معاند برای تطهیر رژیم پهلوی به عنوان بخشی از جنگ روانی دشمنان ذیل این جنگ ترکیبی به ایکنا گفت: تاریخ درباره عملکرد حاکمان قضاوت می‌کند. ما در گام اول انقلاب توانستیم بسیاری از موانع را کنار بزنیم و در گام دوم هم که تداوم حرکت به سمت آرمان‌هاست، آماده‌تر می‌شویم. همه می‌دانند اگر بنا بود شاه بماند الان شرایط کشور بدتر از عراق دوران صدام حسین، افغانستان، لیبی و گاوهای شیرده آمریکا در حوزه خلیج فارس می‌شد. در حالی که الان ایران، قدرتمند و متکی به خود و با حمایت مردم در رأس معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان تأکید کرد: دشمنان چون نمی‌توانند این مسئله را بپذیرند تلاش می‌کنند با جنگ روانی باور جوانان ما به عنوان وارثان انقلاب که باید گام دوم انقلاب را مستحکم‌تر بردارند، متزلزل کرده و آنها را ناامید کنند اما آنها نمی‌دانند که «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ» (مى‌ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید.)

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر