کد خبر: 126153
A

جوادی حصار: دولتِ رئیسی از اعتراضات مردم می ترسد و برای همین جرات حذف ارز ترجیحی را ندارد

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: دولت بابت افزایش فشار به طبقات پایین و متوسط و ایجاد اعتراضات نگران است به همین دلیل جرات و جسارت حذف ارز ترجیحی را ندارد.

جوادی حصار: دولتِ رئیسی از اعتراضات مردم می ترسد و برای همین جرات حذف ارز ترجیحی را ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدصادق جوادی حصار با بیان اینکه شیوه کنونی تخصیص ارز ترجیحی رانت آفرین است، اظهار کرد: راه‌های جایگزین باید به گونه‌ای باشد که مشکلات قبلی تکرار نشده و فشار مضاعفی بر طبقات محروم وارد نشود.

وی در ادامه افزود: دولت بین انتخاب حذف ارز ترجیحی و فشار آمدن به طبقات پایین جامعه، تزریق پول یا افزایش یارانه که به تورم بیشتر می انجامد و ادامه سیاست تخصیص ارز ترجیحی که موجب رانت در برخی مدیران و اقتصادیون می‌شود،  تحت فشار قرار گرفته است.البته نگرانی دولت بیشتر بابت افزایش فشار به طبقات پایین و متوسط و ایجاد اعتراضات است به همین دلیل جرات و جسارت حذف ارز ترجیحی را ندارد.

این فعال سیاسی تاکید کرد: بنابراین دولت تلاش دارد تا جایی که قدرتش اجازه می دهد مانع رانت خواری عده ای شود. برای دولت تفاوت شرایط کسب رانت توسط عده محدودی و شرایط افزایش فشار به جمعیت زیادی از مردم ملموس است، بنابراین در تلاش است تا جایی که امکان دارد فساد و رانت را کنترل کند تا مجبور نشود تصمیمی بگیرد که زمینه برای اعتراضات گسترده اجتماعی فراهم شود./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر