کد خبر: 12616
A
رئیس هیئت مذاکره کننده سوریه:

نقش ایران در نشست «آستانه» سازنده بود

رئیس هیئت مذاکره کننده سوریه در نشست آستانه با اشاره به نقش مثبت و سازنده ایران در این نشست به موفق بودن این نشست در تحقق هدف تثبیت آتش بس پرداخت.

نقش ایران در نشست «آستانه» سازنده بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، بشار الجعفری رئیس هیئت گفتگو کننده سوریه در مذاکرات آستانه گفت: از همه گروههای مسلح که در نشست آستانه حاضر نشدند می خواهم که به ترتیبات مربوط به آتش بس ملحق شوند.

وی افزوود: از همه کشورهایی که در ریختن خون سوری مشارکت داشته اند می خواهم که سیاست های خود را تغییر دهند.

بشار الجعفری تاکید کرد: ترکیه، قطر و عربستان در ریختن خون سوری ها سهیم هستند و باید سیاست های خود را تغییر دهند. تروریسم به کشورهای حامی سازمان های تروریستی رسیده است.

رئیس هیئت گفتگو کننده دولت سوریه بیان کرد: نشست آستانه در تثبیت آتش بس به عنوان مقدمه برای شروع گفتگوهای سوری موفق بود. هدف برپایی نشست آستانه حمایت از نظام آتش بس در سوریه بود.

وی افزود: ترکیه باید به مبارزه با داعش و جبهه النصره پایبند باشد.

بشار الجعفری تاکید کرد: ایران طرف تضمین کننده و نقش مثبتی در دست یابی به بیانیه پایانی ایفا کرد.

رئیس هیئت گفتگو کننده دولت سوریه در مذاکرات آستانه تاکید کرد: طی دو روز گذشته تلاش شبانه روزی برای موفقیت این نشست داشتیم و تمام توان را برای از بین بردن موانع به کار بستیم و از همین رو بر این باوریم که نشست آستانه در تحقق هدف تثبیت آتش بس برای دوره ای مشخص که زمینه گفتگو میان سوری ها را فراهم می کند، موفق عمل کرد.

وی افزود: ما تمام تلاش خود را برای توقف جنگ تروریستی ضد ملت سوریه به کار می بندیم و این دردناک است که با سوری های مرتبط با خارجی ها نشست داشته باشیم. ما از تلاش های همپیمانان و دوستان در جریان نشست برای توقف خونریزی ها در سوریه و بازسازی آن تمجید می کنیم.

الجعفری تاکید کرد: در بیانیه پایانی بندی است که می گوید کشورهای امضا کننده باید در مبارزه با تروریسم شامل داعش و جبهه النصره مشارکت می کنند و این باید از سوی این کشورها از جمله ترکیه در عرصه عملی اجرا شود.

وی بیان کرد: به کشورهای منطقه ای حامی تروریستها می گوییم که بازی با آتش بس است و زمان آن فرا رسیده است که سیاست های خود را در قبال سوریه تغییر دهند.

الجعفری تاکید کرد: دی میستورا به مذاکرات برای مشخص کردن طرف هایی که در مذاکرات ژنو شرکت خواهند کرد، خواهد پرداخت.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر