کد خبر: 126218
A

نماینده مجلس: زمزمه‌های حذف ترجیحی باعث افزایش نرخ کالاهای اساسی است

نایب رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس، گفت: زمزمه‌های حذف ترجیحی باعث افزایش نرخ کالاهای اساسی است؛ هنوز پیگیری‌های مجلس و دولت برای کنترل قیمت‌ها نتیجه بخش نبوده و همچنان شاهد افزایش روزانه قیمت‌ها در کشور هستیم.

نماینده مجلس: زمزمه‌های حذف ترجیحی باعث افزایش نرخ کالاهای اساسی است

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ غلامرضا نوری قزلجه در پاسخ به این پرسش که هر روز شاهد افزایش نرخ کالاهای اساسی در کشور هستیم آیا مجلس برنامه‌ای برای کنترل قیمت‌ها دارد؟ گفت: مجلس برای ایجاد سازوکار برای کنترل قیمت‌ها در کشور با حذف ارز ترجیحی مخالفت کرد و تا به امروز هم در دیدگاه خود پافشاری کرده است.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس، تصریح کرد: خبر حذف ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی به بازار شوک وارد و ما شاهد افزایش نرخ‌ها شدیم؛ متاسفانه روند افرایش قیمت‌ها همچنان ادامه دارد ( حتی بعد از خبر اجرایی نشدن آن) و ما هنوز نتوانستیم ترمز افزایش قیمت‌ها را بکشیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم نبود نظارت‌های میدانی در دستگاه‌های ذی‌ربط را ضعیف عنوان کرد و افزود: کمیسیون‌های تخصصی مجلس با وزرا و معاونان آنها جلسات زیادی برگزار کردند از آنها

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این جلسات منتج به نتیجه شد؟ گفت: پاسخ به این پرسش منفی است چرا که هنوز نتوانستیم روند افزایشی قیمت کالاهای اساسی را کنترل کنیم و نرخ‌ها همچنان روزانه بالا می‌روند. اما از سوی دیگر بخشی از افزایش قیمت‌ها می‌تواند با نظارت موثر کنترل شوند.

نوری قزلجه ادامه داد: کمیسیون تلفیق بودجه مجلس موافق حذف ارز ترجیحی نیست و ما امیدواریم که همچنان بر این نظر پابرجا باشد. 2 ماه پیش دولت در قالب لایحه بحث حذف ارز ترجیحی را مطرح کرد که مجلس با قاطعیت به آن لایحه رای منفی داد و من پیش‌بینی می‌کنم که صحن مجلس با حذف ارز ترجیحی مخالفت خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس، خاطر نشان کرد: حذف ارز ترجیحی افزایش قیمت‌ها را تشدید می‌کند و بسته‌های حمایتی که دولت در لایحه حذف ارز ترجیحی پیش‌بینی کرده بود یک سوم هزینه‌های خانوارها را جبران می‌کرد و دوم سوم آن را مردم باید از جیب خود پرداخت می‌کردند.

 

شد که در این زمینه شفاف‌سازی کنند و چرایی به‌وجود آمدن این مشکلات را برای مجلسیان باز کنند همچنین راهکارهای برون رفت از شرایط فعلی را نیز از آنها جویا شدیم./ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر