کد خبر: 126823
A

امام‌ جمعه قم: هنجارشکنی جشنواره فجر باید جبران و عذرخواهی انجام شود

اعرافی امام‌ جمعه قم گفت: گذر از برخی مرزهای ایمانی و اخلاقی در جشنواره فجر انجام و حرمت‌شکنی شد، ارزش‌های عفاف و حجاب و ازدواج و خانواده و اخلاق را در رفتارهایی شکستند که اقدام دردآوری بود و باید عذرخواهی و جبران شود

امام‌ جمعه قم: هنجارشکنی جشنواره فجر باید جبران و عذرخواهی انجام شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد اظهار داشت: ماه رجب ماه با فضیلتی است که باید از فضائل آن به‌خوبی بهره‌مند و از این فرصت بی‌نظیر غفلت نکرد.

وی افزود: قرآن و دین می‌گویند در وجود خداوند علم به حد و بی‌پایان تجلی پیدا کرده و همچنین در خدا قدرت و مهر مطلق وجود دارد و این موضوعات عناصری است که ما را به‌سوی خدا دعوت می‌کند.

امام‌ جمعه قم بیان کرد: همه قدرت‌های عالم تحت شعاع قدرت خدا قرار دارد که قدرتی بی‌پایان است، هیچ‌ چیزی از خدا مخفی نمی‌ماند و علم خداوند درخواسته و انگیزه‌های ما نفوذ دارد حتی وقتی نمی‌گوییم خدا می‌داند و آگاه است.

مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد: مقام معظم رهبری روز گذشته مجدداً بر جهاد تبیین تأکید کردند که این موضوع نشان‌گر لزوم خیزش عمومی برای دفاع از آرمان‌های اسلام و شهداست.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: به خاطر تحریم، سختی‌های معیشتی و گرانی و مشکلات نباید دستاوردهایی که برای ملت است را کوچک شمرد، امروز دشمن با همراهی برخی دوستان نادان دست‌به‌دست داده تا ملت را ناامید کند.

اعرافی گفت: ملت ایران بداند که انقلاب برای خودشان است و دستاوردهای انقلاب بی‌نظیر قابل‌ شمارش نیست، زیرساخت‌های کشور با پیش از انقلاب قابل‌ مقایسه نیست و تحولات عظیم و شگرفی اتفاق افتاده است، در حوزه سلامت و بهداشت در زمینهٔ امید به زندگی از میانگین حدود 50 سال به بیش از 70 سال رسیدیم و در زمینهٔ علم و آموزش با دوران پهلوی قابل‌مقایسه نیستیم.

امام‌ جمعه قم با تأکید بر اینکه قدرت دفاعی کشورمان با دوران پهلوی و 100 سال پیش قابل‌مقایسه نیست افزود: استقلال و آزادی و قدرت منطقه‌ای که امروز انقلاب و کشورمان در منطقه و جهان دارد قابل‌ توجه است، گفتمان نوینی که ایران و انقلاب خلق و به جهان عرضه کرد بی‌نظیر است.

مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد: کشورمان تحریم را تجربه کرد، هشت سال جنگ تحمیلی و خیانت و دشمنی‌های زیادی از سوی استکبار وجود دارد ولی علی‌رغم مشکلات و تحریم‌ها به موفقیت‌های بی‌نظیر و چشم‌گیری رسیده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ما ضعف، آسیب‌های اجتماعی، مفاسد اداری و فقر و فساد را می‌دانیم و نقد حق جامعه است و همه باید در راستای رفع مشکلات تلاش کنیم ولی مبادا دشمن ته دل ما را خالی و افتخارات را فراموش کنیم.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: باید از دستاوردهای شهدا و ایثارگران دفاع کرده و همواره در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی گام برداریم، همه وظیفه‌داریم نسبت به موضوع جهاد تبیین توجه کرده و برنامه‌ریزی داشته باشیم و همه ما به سهم خود وظیفه حساسی داریم.

اعرافی گفت: موضوعی که این ایام دل‌ها را آزرده کرد اینکه برخی مدعی حرکت در مسیر امام خمینی(ره) هستند و ادعاهای زیادی دارند سخنان نادرست و مواضع غلط ابراز کردند و به‌گونه‌ای فضا را تاریک نشان دادند که پشت کردن به آرمان‌های امام است، کسانی که در برابر غرب ترسیدند و حال انفعال به آن‌ها دست داده و از مسیر انقلاب دور شدند این سخنان را بیان کردند که سخنان نادرستی است و جوانان باید بیدار و هوشیار به این سخنان توجه نکنند.

امام‌ جمعه قم بیان کرد: گذر از برخی مرزهای ایمانی و اخلاقی در برخی مراسم‌های کشور به‌ ویژه جشنواره فجر انجام و حرمت‌شکنی شد، ارزش‌های اسلامی و اخلاقی و فرهنگی نشانه این ملت است و امروز ارزش‌های عفاف و حجاب و ازدواج و خانواده و اخلاق را در رفتارهایی شکستند که اقدام دردآوری بود و باید عذرخواهی و جبران شود.

مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد: مدافع هنر پاک و انسانی و اخلاقی هستیم، هنر نباید در دام‌های شیطانی هنجارشکن قرار بگیرد و افرادی که این خطا را انجام دادند باید جبران کنند و خواسته ملت است که این هنجار و حریم‌شکنی جبران شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی تصریح کرد: دولت بحرین و امارات بداند که خیانتی که به اسلام می‌کنند در پرونده آن‌ها ثبت می‌شود و روزی باید پاسخ آن را بدهند.

عضو فقهای شورای نگهبان با تأکید بر اینکه حجاب نماد دین و وظیفه شرعی مسلمانان است، خاطرنشان کرد: هر اقدامی که در کشور هند بخواهد بر ضد حجاب انجام شود کار ناشایستی است و دولت هند باید در این زمینه عاقلانه رفتار و نسبت به حقوق مسلمانان توجه کند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر