کد خبر: 126894
A

نوری قزلجه: با آمدن بودجه به صحن، ادامه بررسی طرح صیانت به سال آینده موکول خواهد شد/ طرح صیانت بعید است رای بیاورد

عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از فضای مجازی، گفت: با توجه به اینکه لایحه بودجه فردا به صحن خواهد آمد و براساس آیین‌نامه مجلس پس از آمدن بودجه هیچ موضوع دیگری نمی‌تواند در صحن و کمیسیون‌ها مورد بررسی قرار گیرد، به نظر می‌رسد ادامه بررسی طرح صیانت به سال آینده موکول شود.

نوری قزلجه: با آمدن بودجه به صحن، ادامه بررسی طرح صیانت به سال آینده موکول خواهد شد/ طرح صیانت بعید است رای بیاورد

به گزارش دیده بان ایران؛ غلامرضا نوری عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از فضای مجازی در رابطه با اینکه گفته می‌شود طرح صیانت در هفته جاری تصویب خواهد شد و در خصوص آخرین وضعیت بررسی این طرح در کمیسیون، گفت: جایی که اکنون کار کمیسیون متوقف شده گزارشی است که مرکز پژوهش‌های مجلس و کارگروه کمیسیون آماده کرده است و در آخرین دستور کاری که اعلام شد، دو جلسه از کمیسیون باید به بررسی این گزارش اختصاص پیدا کند. علی‌القاعده طبق دستور جلسه‌ای که منتشر شده بود، اولین فرصتی که جلسه‌ای در کمیسیون برقرار شود، دو جلسه نخست به این گزارش اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: پس از آن گزارش ممکن است که خود طرح به رأی گذاشته شود که با توجه به ایرادات و اشکالاتی که وجود دارد، طبیعتا طرح صیانت رد خواهد شد و پس از آن طبق آیین‌نامه تدوین و مصوب شده برای کمیسیون، ۱۰ روز نمایندگان فرصت دارند که پیشنهادهای جایگزین خود را مطرح کنند که البته این در صورت رد کلیات طرح صیانت است؛ اگر هم تایید شود وارد بررسی جزئیات خواهیم شد. اگر چه با توجه به ایرادات و اشکالاتی که وجود دارد، بعید است تایید شود و رد خواهد شد.

عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از فضای مجازی اضافه کرد: بعد از رد کلیات، وارد فرصت ده روزه برای ارائه مجدد طرح از سوی نمایندگان خواهیم شد که در این مهلت نمایندگان به صورت تکی یا گروهی و چند نفره می‌توانند پیشنهاد خود را مطرح کنند که این در قالب طرح جدید خواهد بود. حتی با نظر نمایندگان گزارش مرکز پژوهش‌ها می‌تواند در دستور کار قرار گیرد. این پیشنهادها جمع‌بندی خواهد شد و بر اساس جامعیت آن به رای گذاشته می‌شوند و هرکدام که تصویب شود، وارد بررسی جزئیات آن خواهیم شد.

نوری در پاسخ به سوالی درباره آمدن لایحه بودجه در روز یکشنبه به صحن علنی، گفت: با آمدن بودجه از روز یکشنبه با توجه به بازه زمانی باقی مانده تا پایان سال، بعید می‌دانم که قبل از شروع سال نو جلساتی برای بررسی گزارش کارگروه مرکز پژوهش‌ها در کمیسیون بتوانیم داشته باشیم.

وی افزود: طبق آیین‌نامه مجلس با آمدن لایحه بودجه به صحن علنی هیچ موضوعی نمی‌تواند در صحن و کمیسیون‌ها دنبال شود و اولویت اول باید تنها بررسی لایحه بودجه باشد./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر