کد خبر: 126930
A

نماینده ادوارمجلس: اگر روحانیت از انقلاب کنار بکشد مطمئن باشید سرنوشت انقلاب اسلامی بدتر از انقلاب فرانسه می‌شود

عضو جامعه روحانیت مبارز می گوید: روحانیت و حوزه‌های علمیه پیشکسوتان انقلاب هستند و باید متناسب با ادبیات و مقتضیات زمانی و مکانی فعلی در صحنه فعالیت کنند تا این انقلاب براساس آن اصول دینی پایدار بماند اما اگر این قشر کنار رفتند و اصول این حرکت انقلابی از یاد رفت و شکست خورد مطمئن باشید سرنوشت انقلاب اسلامی بدتر از انقلاب فرانسه و جاهای دیگر می‌شود.

نماینده ادوارمجلس: اگر روحانیت از انقلاب کنار بکشد مطمئن باشید سرنوشت انقلاب اسلامی بدتر از انقلاب فرانسه می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام احمد سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز، درباره معنای حرکت انقلابی و چرایی اهمیت استمرار این حرکت در نظام‌های سیاسی برخاسته از انقلاب به ویژه انقلاب دینی گفت: حرکت انقلابی مبتنی بر اصولی در مبانی دین است، لذا اگر ملت و پیشکسوتان انقلاب به اصول ثابت و پایدار انقلاب مانند توجه به رضای خدا، منفعت ملت و امت و ظلم‌ستیزی پایبند باشند حرکت انقلابی استمرار پیدا می‌کند. در واقع ملتی که مبتنی بر اصول هستند حرکات آنها انقلابی، پایدار و ماندگار است.

نقش اصلی روحانیت در تداوم و استمرار حرکت انقلابی

وی افزود: در عین حال پیشرفت هر انقلابی وابسته به رهبران، مروجان و مبلغان آن انقلاب است. در این میان روحانیت به مثابه پیشکسوتان اصلی در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقش غیر قابل انکاری دارند و به همین دلیل است که مورد هجمه بیگانگان در فضای مجازی قرار دارند تا این ستون حرکت را از پا بیندازند.

سالک اظهار کرد: در واقع روحانیت و حوزه‌های علمیه پیشکسوتان انقلاب هستند و باید متناسب با ادبیات و مقتضیات زمانی و مکانی فعلی در صحنه فعالیت کنند تا این انقلاب براساس آن اصول دینی پایدار بماند اما اگر این قشر کنار رفتند و اصول این حرکت انقلابی از یاد رفت و شکست خورد مطمئن باشید سرنوشت انقلاب اسلامی بدتر از انقلاب فرانسه و جاهای دیگر می‌شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: اگر انقلاب اسلامی بعد از ۱۴۰۰ سال به مدت ۴۳ سال روی پای خودش ایستاده و در جهت خودکفایی علمی، اقتصادی، صنعتی، سیاسی و ... حرکت می‌کند به خاطر تکیه بر همین اصول انقلابی برخاسته از ارزش‌ها است. در این مسیر روحانیت به هیچ وجه نباید میدان را خالی کرده و در اختیار روشنفکران غرب‌زده قرار دهد. اگر حرکت انقلابی در اختیار روشنفکران غرب‌زده قرار گرفت دیر یا زود از هم می‌پاشد و این نقش مهم روحانیت است که می‌تواند جلوی این روشنفکران بایستد و جهت حرکت را در همان جهت ترسیم‌شده از سوی حضرت امام(ره) قرار دهد.

سالک با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط تداوم و استمرار حرکت انقلابی مبتنی بر این اصول و پیشکسوتی است، گفت: بی‌تردید پیشکسوتان اگر در میدان حاضر شوند با پشتیبانی ملت همراه هستند و لذا حرکت انقلابی یک حرکت مبتنی بر همراهی سه ضلع مبانی قرآنی و اسلامی، روحانیت و حضور مردم است و چنین حرکتی همواره تا ظهور حضرت مهدی(عج) پایدار است.

ضعف ایمانی مدعیان دور شدن انقلاب از اهداف

حجت‌الاسلام سالک درباره اظهارنظر برخی افراد مبنی بر دور شدن انقلاب از اهداف خود و اینکه چه افرادی صلاحیت طرح این ادعا را دارند، گفت: کسانی که اوایل انقلاب پایبند به این اهداف بودند اما آرام آرام به خاطر مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی و گرد و غبار این مسائل این سخنان را مطرح می‌کنند، در حقیقت باید درخودشان تجدیدنظر کنند و الا کسانی که محتوای انقلاب را می‌شناسند و آزادی و استقلال را می‌فهمند و اصول اساسی اسلام را به خوبی درک می‌کنند، گرد و غبار ناشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی نمی‌تواند آنها را از پای دربیاورد.

وی تأکید کرد: کسانی که سخن از فاصله گرفتن انقلاب از اهدافش می‌زنند به واسطه گرفتاری‌ها و ضعف ایمانی خودشان است و به تعبیری نگاه خود را به نگاه رهبری نزدیک نمی‌کنند و بعد هم بیگانگان با سوء استفاده از این شکاف این مسئله را ترویج می‌کنند که نظام جمهوری اسلامی پس از ۴۳ سال ناکارآمد است در حالی که نظام کارآمد و قدرتمند است و اقتدار دارد.

این نماینده پیشین مجلس ابراز کرد: فقط نگاه کنید زمانی که موشک «خیبرشکن» رونمایی شد، تمام اروپا به خود لرزید یا غنی‌سازی ۶۰ درصدی نشانه‌های اقتدار نظام است. لذا اگر از سطح کلان نگاه کنیم نظام با قدرت در حال حرکت رو به جلو است اما اگر سطح نگاه را به نگاه مادی و چند مسئله مربوط به مشکلات اقتصادی و معیشتی تقلیل دادیم، آنگاه در این صحنه افراد ضعیف‌الایمان گرفتار حرکات منافقانه می‌شوند. باید در این راستا بر روی بنیه‌های ایمانی و اعتقادی این افراد کار فرهنگی کرد./ ایکنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر