کد خبر: 126984
A

رییس سازمان اطلاعات سپاه در صحن مجلس نظرش درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را تشریح کرد

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز گفت: در جریان جلسه امروز نظرات دستگاه‌های امنیتی مطرح شد، رییس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نگاه کارشناسی این مجموعه را تشریح کرد و پس از ایشان هم رییس کل دیوان محاسبات نظر و نگاه تخصصی این دستگاه را تشریح کرد.

رییس سازمان اطلاعات سپاه در صحن مجلس نظرش درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را تشریح کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درخصوص جزئیات جلسه غیرعلنی امروز نمایندگان مجلس، گفت: صبح امروز و در ابتدای ورود به بررسی گزارش کمیسیون تلفیق درخصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، درباره روند بررسی نگاه‌ها پیرامون بودجه و حذف ارز ترجیحی یک گفت‌وشنود میان نمایندگان و مسئولان مربوطه شکل گرفت.

وی ادامه داد: علت برگزاری این جلسه این است که بودجه صرفاً نسخه‌ای برای دولت نیست و بر زندگی مردم و امورات جاری همه دستگاه‌ها تاثیرگذار است و با توجه به اینکه در لایحه بودجه سال آینده آنچه که از هر چیز مهم‌تر است موضوع حذف ارز ترجیحی است؛ لذا در بدو ورود به بررسی بودجه این جلسه غیرعلنی را برگزار کردیم.

موسوی در ادامه اظهار داشت: در این جلسه نمایندگان محترم دولت رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس کل بانک مرکزی و وزیر جهاد کشاورزی حضور پیدا کرده و به تشریح نظرات کارشناسی این دستگاه‌ها پرداختند.

وی اضافه کرد: در جلسه امروز رؤسای کمیسیون‌های اقتصاد، برنامه و بودجه و انرژی در رابطه با حذف ارز ترجیحی صحبت کردند و پس از آن شش تن از نمایندگان به قید قرعه صحبت کرده و به تشریح دغدغه‌های خود پرداختند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در ادامه بیان کرد: در جریان جلسه امروز نظرات دستگاه‌های امنیتی هم مطرح شد، رییس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نگاه کارشناسی این مجموعه را تشریح کرد و پس از ایشان هم رییس کل دیوان محاسبات نیز نظر و نگاه تخصصی این دستگاه را تشریح کرد.

وی افزود: ما در این جلسه بنای رأی‌گیری نداشتیم و هدف این بود که با گفت‌وگو نگاه‌ها و دیدگاه‌های ما نزدیک شود؛ چراکه اگر معتقدیم اگر این طرح قرار است اجرایی شود باید با نزدیکی نگاه‌ها میان مجلس و دولت این اتفاق رقم بخورد.

موسوی درخصوص نتایج اظهار داشت: لزوم و ضرورت هماهنگی بین دولت و مجلس در موضوع بودجه و ارز ترجیحی و همینطور اهمیت در نظر گرفتن یک نظام حمایتی به ازای حذف ارز ترجیحی به عنوان محورهای مهم این جلسه از سوی رئیس محترم مجلس در قالب جمع‌بندی پایانی مطرح شد./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر