کد خبر: 127010
A

رحیمی‌جهان آبادی: فروش تسلیحات نظامی می تواند موجب درآمدزایی برای کشور باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد ایران یکی از قطب های تولید انبوه تسلیحات نظامی و دفاعی در منطقه محسوب می شود که این ویژگی می تواند موجب درآمدزایی برای کشورمان باشد.

رحیمی‌جهان آبادی: فروش تسلیحات نظامی می تواند موجب درآمدزایی برای کشور باشد

به گزارش دیده بان ایران؛ جلیل رحیمی جهان آبادی در رابطه با ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه صادرات تجهیزات و سایر تولیدات نظامی، گفت: تسلیحات در عرصه بین الملل برای هر کشوری به سه بخش تقسیم می شود؛ ابتدا سلاح هایی است که برخی از کشورها سازنده آنها هستند و می توانند تولید انبوه کنند و ممنوعیت بین المللی نیز برای خرید و فروش آنها وجود ندارد.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این میان برخی از سلاح ها هستند که کشورها برای عرصه های دفاعی خود طراحی و تولید می کنند که عموما آنها را نمی فروشند تا برتری نظامی خود را حفظ کنند.

وی ادامه داد: همچنین بخش دیگر شامل تسلیحات اتمی می شود که خرید و فروش آنها ممنوع بوده و جمهوری اسلامی نیز در این عرصه هیچ تجهیزاتی ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران می تواند در حوزه تسلیحاتی که برتری نظامی کشورمان را خدشه دار نمی کند، تولیداتش را صادر کند، افزود: بر این اساس می توان برخی از سلاح های فردی، زرهی، توپخانه ای، موشکی، پهپادی و غیره را بر اساس موازین بین المللی صادر کرد.

رحیمی جهان آبادی گفت: تحریم های تسلیحاتی کشورمان ذیل توافقنامه برجام برطرف شد اما متاسفانه ایالات متحده به طور یکجانبه اقدام به اعمال محدودیت در این خصوص کرد لذا اگر کشوری بخواهد تسلیحات نظامی خودش را از ایران تامین کند با مشکل مواجه خواهد شد. این تحریم ها ارتباطی با فعالیت های هسته ای ندارد لذا باید برطرف شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران یکی از قطب های تولید انبوه تسلیحات نظامی و دفاعی در منطقه و دنیا محسوب می شود که این ویژگی می تواند موجب درآمدزایی برای کشورمان باشد، خاطرنشان کرد: در واقع صنعت دفاعی و نظامی ایران به دلیل جنگ تحمیلی و تحریم های آمریکا به فناوری های خوبی دست یافته است لذا به جرات می توان اذعان کرد در خاورمیانه یکی از کشورهای مستقل در حوزه نظامی محسوب می شویم./ خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر