کد خبر: 127159
A
در گفت وگو با دیده‌بان ایران مطرح شد:

میرتاج الدینی: ۲۰۰ نفر از رانت خواران ارز ترجیحی را به مراجع مربوط معرفی کرده ایم/ کمبود و یا افزایش قیمت دارو ربطی به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ندارد

نایب رئیس دوم کمیسیون برنامه و بودجه درباره سرانجام حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی می گوید: دولت می‌گوید که دیگر نمی‌تواند ارز ترجیحی را اجرا کند. یکی از مواردی که در حذف ارز ترجیحی مورد بحث و اختلاف قرار گرفته، شیوه اجرای آن است.

میرتاج الدینی: ۲۰۰ نفر از رانت خواران ارز ترجیحی را به مراجع مربوط معرفی کرده ایم/ کمبود و یا افزایش قیمت دارو ربطی به حذف  ارز ۴۲۰۰ تومانی ندارد

به گزارش دیده‌بان ایران، چیزی به آغاز سال 1401 نمانده است اما دولت و مجلس کماکان بر سر بودجه و حذف ارز ترجیحی در حال کشمکش هستند! محمدرضا میرتاج‌الدینی، نایب رئیس دوم کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم در رابطه با تصمیم مجلس برای حذف ارز 4200 تومانی به خبرنگار دیده‌بان ایران گفت: واقعیت امر این است که هنوز در خصوص حذف ارز ترجیحی به نتیجه خاصی نرسیده‌ایم.

 

وی در ادامه افزود: لایحه حذف ارز ترجیحی مجددا به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد.

 

نایب رئیس دوم کمیسیون برنامه و بودجه درباره علت به نتیجه نرسیدن مجلس در تعیین تکلیف ارز ترجیحی اظهار کرد: یکی از مواردی که در حذف ارز ترجیحی مورد بحث و اختلاف قرار گرفته، شیوه اجرای آن است.

 

میرتاج‌الدینی با تاکید بر این قضیه که دولت مخالف ادامه سیاست ارز ترجیحی است، گفت: دولت می‌گوید که دیگر نمی‌تواند ارز ترجیحی را اجرا کند.

 

او ادامه داد: از سویی دیگر مجلس هم اعلام کرده به این شرط با این حذف موافقت خواهد کرد که باید تبعات حذف این ارز را در نظر گرفته و جبران کنیم. 

 

وی در خصوص کمبود و افزایش سرسام‌آور قیمت دارو خاطرنشان کرد: اولا ارز 4200 تومانی هنوز حذف نشده تا بر روی قیمت دارو تاثیر بگذارد! هر مشکلی در خصوص تهیه و قیمت دارو وجود دارد ربطی به حذف ارز ترجیحی ندارد.

 

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه درباره اظهارات روز گذشته غنی نظری مبنی بر اینکه تعداد رانت‌خواران ارز ترجیحی 500 نفر است گفت: اینکه آقای نظری یک عدد مشخصی را گفته اصلا مبنا نیست!

 

وی در ادامه اضافه کرد: آقای نظری همینطوری یک عددی گفته وگرنه ما نمی‌دانیم تعداد این رانت خواران چقدر است! حدود 200 نفر از کسانی‌که استفاده رانتی از ارز ترجیحی می‌کردند، را به مراجع مربوط معرفی کرده ایم.

 

میرتاج‌الدینی در پایان اعلام کرد: به طور کلی ارز ترجیحی باعث مشکلات و رانت‌های فراوان شده است. بنده کاملا موافق حذف ارز ترجیحی هستم.

منبع: دیده‌بان ایران- نازیلا معروفیان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر