کد خبر: 12717
A

ترامپ خواستار تحقیقات گسترده پیرامون تقلب در انتخابات شد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در تازه ترین توئیت خود وعده داد مساله تقلب در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را مورد تحقیق و موشکافی قرار دهد.

ترامپ خواستار تحقیقات گسترده پیرامون تقلب در انتخابات شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ترامپ در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: خواستار تحقیقات گسترده ای در مورد تقلب انتخابات هستم از جمله در مورد افرادی که در دو ایالت برای رای دادن ثبت نام کردند، آنها که غیرقانونی اند (به طور غیرقانونی رای دادند) و حتی مردگانی که نامشان برای رای دادن ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، هنوز هیچ مدرک و سند رسمی در مورد تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در دست نیست و ترامپ و کاخ سفید هنوز نتوانسته اند این ادعا را به اثبات رسانند.

ترامپ به رهبران گنگره گفته است پنج میلیون نفر احتمالا به طور غیرقانونی رای داده اند در حالی که «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده این نظریه بر مطالعاتی مبتنی است که شخص ترامپ نتیجه آن را مشاهده کرده است.

وی افزود: تصور می کنم رئیس جمهوری بر اساس بررسی ها و اطلاعات موجود اعلام نظر کرده است و چنانچه این مساله ثابت شود، رسوایی سیاسی بزرگی به راه خواهد افتاد.

اسپایسر گفت که رئیس جمهوری آمریکا با همه این تفاسیر، به نتیجه انتخابات اعتماد دارد.

وی یادآور شد ترامپ نتایج تحقیقی را مشاهده کرده که نشان می دهد 14 درصد از افرادی که رای دادند، تبعه آمریکا نبودند.

ادعای ترامپ مبنی بر وجود میلیون ها رای غیر قانونی در انتخابات آمریکا، واکنش هایی را در داخل این کشور به همراه داشته است.

لیندسی گراهام سناتور جمهوری خواه آمریکا این ادعا را «لرزه بر پیکره دمکراسی آمریکا» خوانده است.

ترامپ درحالی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با 304 رای الکترال پیروز شد که هیلاری کلینتون رقیب دمکرات وی با بیش از سه میلیون آرای مردمی بیشتر از وی، نتیجه انتخابات را به ترامپ واگذار کرد.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر