کد خبر: 127308
A

تقی پور، رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت: مقصر کندی اینترنت دولت قبل است/ روحانی می گفت تلگرام رسانه من است و صداوسیما رسانه حاکمیت!

تقی پور می گوید: کاهش سرعت را گردن طرح صیانت می اندازند، این طرح را عمدا اجرا نکردند تا بگویند ما به اینترنت بین المللی محتاج هستیم؛ آقای روحانی در یک جلسه صراحتا گفت تلگرام رسانه من است و صداوسیما دست حاکمیت است! اگر شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود محدودیت سرعت نخواهیم داشت.

تقی پور، رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت: مقصر کندی اینترنت دولت قبل است/ روحانی می گفت تلگرام رسانه من است و صداوسیما رسانه حاکمیت!

به گزارش دیده بان ایران؛ «رضا تقی پور»، رئیس کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی گفت: هیچ عنوان و محوری مبنی بر مسدودسازی و فیلتر در طرح وجود ندارد، متاسفانه ما در حال حاضر درخصوص فضای مجازی قانون نداریم، بنابراین نه مجازاتی وجود دارد نه پیگیری، ما در این قانون اعلام می کنیم که قانون در این زمینه روشن است و باید براساس آن عمل شود.

تقی پور با اشاره به اینکه متاسفانه آقای آذری جهرمی در زمان مدیریت خود بسیاری از مصوبات شورای عالی فضای مجازی را اجرا نکرد ادامه داد: اگر این طرح به قانون تبدیل شودضمانت اجرا خواهد داشت.

تقی پور با اشاره به اینکه برخی تصور می کنند علت کندی اینترنت طرح مجلس است عنوان کرد: طرحی که هنوز بررسی و تصویب نشده است چگونه می تواند سرعت اینترنت را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات اعلام کرده که دلیل کندی اینترنت فنی است به دلیل اینکه در این سالها زیرساخت ها توسعه پیدا نکرده است تاکید کرد: وقتی قطعی برق اتفاق افتاد همه گفتند چون طی 15 سال گذشته نیروگاه ایجاد نشده است، وضعیت این چنین شده است؛ دلیل کاهش سرعت اینترنت هم کمبود زیرساخت هایی است که در دولت های گذشته توسعه پیدا نکرده است.

رئیس کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی با اشاره به اینکه در نسخه جدید زمان برای عملیاتی شدن پلتفروم های داخلی و تعیین تکلیف پلتفورم های خارجی تعیین نشده است تاکید کرد: این مسئله را واگذار کردیم به عهده مجری قانون که براساس زمانبدی مدنظر خود، تکلیف پلتفورم های داخلی و خارجی را مشخص و آن ها را ساماندهی کنند.

تقی پور با اشاره به اینکه دولت قبل 8 سال در این کشور قوه مجریه را در اختیار داشت اما از عملیاتی کردن شبکه ملی اطلاعات سرباز زد، خاطرنشان کرد: کاهش سرعت را گردن طرح صیانت می اندازند، این طرح را عمدا اجرا نکردند تا بگویند ما به اینترنت بین المللی محتاج هستیم؛ آقای روحانی در یک جلسه صراحتا گفت تلگرام رسانه من است و صداوسیما دست حاکمیت است! اگر شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود محدودیت سرعت نخواهیم داشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر