کد خبر: 127323
A

سخنگوی کمیسیون امنیت: اگر مذاکرات وین به بن بست برسد ایران گزینه های زیادی روی میز دارد

عباس زاده مشکینی می گوید: اگر آمریکا از برجام خارج نمی شد شاید شرایط بدین گونه اتفاق نمی افتاد و اکنون در مذاکرات کنونی هم توپ در زمین آمریکاست و آن ها باید تصمیم بگیرند که برجام دچار چه سرنوشتی شود و اگر به بن بست برسد دست ایران باز است و گزینه های روی میز زیاد است که باعث شگفت زده شدن طرف مقابل خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت: اگر مذاکرات وین به بن بست برسد ایران گزینه های زیادی روی میز دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره سرنوشت مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: طبق اخباری که از وین مخابره می شود شرایط برای یک توافق خوب مهیا شده است و پیشرفت هایی صورت گرفته شده است، اما به نتیجه رسیدن این موضوع بستگی به طرف های مقابل دارد.

وی ادامه داد: طرف غربی مخصوصا آمریکا باید از زیاده خواهی های خودشان عدول کند تا توافق صورت بگیرد و اگر به هر دلیلی مذاکرات به شکست بیانجامد مقصر اصلی آن هیچ کشوری جز آمریکا نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه آمریکا تنها طرفی بود که مذاکرات را به این مرحله رسانده است، گفت: اگر آمریکا از برجام خارج نمی شد شاید شرایط بدین گونه اتفاق نمی افتاد و اکنون در مذاکرات کنونی هم توپ در زمین آمریکاست و آن ها باید تصمیم بگیرند که برجام دچار چه سرنوشتی شود و اگر به بن بست برسد دست ایران باز است و گزینه های روی میز زیاد است که باعث شگفت زده شدن طرف مقابل خواهد شد.

عباس زاده تصریح کرد: شایعاتی که برخی رسانه های غربی منتشر می کنند تمام، کذب است و ایران هیچگاه از خواسته به حق خود عدول نمی کند و تمام این شوُیِ رسانه ای به این دلیل است که در ایران دولتی در راس کار گرفته است که مقاومت و ایستادگی را برگزیده است پس این طبیعی است که بخواهند دست به چنین حرکاتی بزنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: خواسته به حق ایران برداشته شدن تمام تحریم های ظالمانه است، زیرا تهران هیچگاه به دنبال بمب اتمی نبوده و نیست و اگر ما به دنبال آن بودیم هیچگاه عضو پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای ـ NPT ـ نمی شدیم./ فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر