کد خبر: 127334
A
در گفت وگو با دیده‌بان ایران بیان شد:

علی اصغر عنابستانی: اجرای طرح صیانت احترام به حقوق زنان است! / حقوق زنان در گرو کنترل شدن فضای مجازی است/ درستش این بود که در همان جلسه اول کلیات طرح صیانت را تصویب می‌کردیم!

عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت درباره حواشی تصویب طرح صیانت به سایت دیده بان ایران می گوید: ما مثل آن‌ نمایندگانی نیستیم که در 20 دقیقه برجام را تصویب کردند! مجلس انقلابی کاملا پخته، دقیق و کارشناسانه کار کرده و هیچکس نمی‌تواند کوچک‌ترین ایرادی از این مجلس بگیرد! براساس آیین‌نامه ما باید در همان جلسه اول کلیات این طرح را به تصویب‌ می‌رساندیم.

علی اصغر عنابستانی: اجرای طرح صیانت احترام به حقوق زنان است! / حقوق زنان در گرو کنترل شدن فضای مجازی است/ درستش این بود که در همان جلسه اول کلیات طرح صیانت را تصویب می‌کردیم!

دیده‌بان ایران- جنجال‌ها بر سر طرح پر دردسر «صیانت از فضای مجازی» تمامی ندارد! از یک طرف نماینده‌های تندرو مجلس سفت و سخت پای طرحی که به گفته خودشان برای محافظت از مردم است ایستاده‌اند و از سمتی دیگر کارشناسان و افکارعمومی در فضای مجازی به شیوه‌های گوناگون مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده‌اند! طرحی که به گفته بسیاری از کاربران فضای مجازی هدفی جز محدودیت ایجاد کردن برای مردم ندارد!

در همین رابطه علی اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت در رابطه با جنحال‌های دو روز گذشته با سایت دیده بان ایران می‌خوانید.

درستش این بود که در همان جلسه اول کلیات طرح صیانت را تصویب می‌کردیم!

*آقای عنابستانی! براساس گزارشات و شنیده‌ها طرح صیانت از فضای مجازی در کمتر از 20 دقیقه به تصویب رسید! نظر شما در این باره چیست؟ آیان تصویب چنین طرح مهمی آن هم در زمان بررسی بودجه نیاز بود؟

کمیسیون صیانت تا به الان 48 جلسه برگزار کرده آن‌وقت آقایان با چه رویی می‌گویند که در کمتر از 20 دقیقه به تصویب رسیده است؟ در اوایل مهرماه 1400 کمیسیون رسما تشکیل جلسه داده و همین نمایندگان به اصل 85 شدن این طرح رای دادند حالا می‌گویند باید به صحن برگردد؟ ما به نظرات مخالف احترام گذاشتیم وگرنه درستش این بود که در همان جلسه اول کلیات طرح صیانت را تصویب می‌کردیم! همه هیئت‌رئیسه‌های مجلس مکررا به جلسات کمیسیون دعوت شدند و ما در این طرح هیچ چیز پنهانی و مبهمی نداریم.

مجلس انقلابی با آن افرادی که در 20 دقیقه برجام را تصویب کردند، تفاوت دارد! / هیچکس نمی‌تواند کوچک‌ترین ایرادی به مجلس یازدهم بگیرد!

*یعنی شما تصویب این طرح را در مدت زمان کمتر از 20 دقیقه را تکذیب می‌کنید؟

ما مثل آن‌ نمایندگانی نیستیم که در 20 دقیقه برجام را تصویب کردند! مجلس انقلابی کاملا پخته، دقیق و کارشناسانه کار کرده و هیچکس نمی‌تواند کوچک‌ترین ایرادی از این مجلس بگیرد! براساس آیین‌نامه ما باید در همان جلسه اول کلیات این طرح را به تصویب‌ می‌رساندیم.

حالا میان این همه نماینده دو نفر هم مخالف طرح صیانت باشند مگر اتفاقی می‌افتد؟ / مگر قرار است همه موافق طرح صیانت باشند؟ / ابزار دموکراسی می‌گویند که حق با اکثریت است والسلام / مخالفت نوری‌قزلجه و رشیدی‌کوچی چه تاثیری دارد؟!

*آقای عنابستانی! در حال حاضر تعدادی از نمایندگان مخالف طرح صیانت در حال جمع‌آوری امضا جهت برگشت این طرح به صحن مجلس هستند؛ به نظر شما این اتفاق خواهد افتاد؟

حالا میان این همه نماینده دو نفر هم مخالف طرح صیانت باشند مگر اتفاقی می‌افتد؟ مگر قرار است همه موافق طرح صیانت باشند؟ هر رای‌گیری‌ای که در مجلس انجام می‌شود یک عده مخالف و موافق هستند. نمی‌شود که به علت مخالفت تعدادی اندک، موافقان بسیار را نادیده بگیریم! ابزار دموکراسی می‌گویند که حق با اکثریت است والسلام. اصلا نوری‌قزلجه و رشیدی‌کوچی مخالف طرح صیانت باشند مگر چه اتفاقی خواهد افتاد؟

 

*حدود دو هفته پیش در خصوص چرایی به تصویب نرسیدن لایحه حمایت از زنان در مقابل خشونت یک مصاحبه‌ای با شما داشتم و شما در این مصاحبه اذعان داشتید که اگر لایحه «حمایت از زنان در مقابل خشونت» جزو اولویت‌های اصلی جامعه باشد مجلس هم آن را تصویب می‌کند و از خبرنگارها انتقاد داشتید که چرا این مطالبه را به گوش نمایندگان نمی‌رسانند! ما بارها در خصوص تصویب یک قانون در جهت حمایت از زنان با نمایندگان و مسئولان صحبت کردیم، به نظر شما الان صیانت از فضای مجازی در اولویت بود یا به تصویب رساندن قانونی که به دلیل فقدانش هر روز زنان این مملکت قربانی‌اش می‌شوند؟

صحبت بنده این بود که رسانه‌ها و خبرنگاران باید اولویت‌های جامعه را به ما نمایندگان منتقل کنند؛ بالاخره این هنر شماست!

اجرای طرح صیانت احترام به حقوق زنان است! / حقوق زنان در گرو کنترل شدن فضای مجازی است / در فضای مجازی بیشترین ظلم و بهره‌کشی‌ در حق زنان انجام می‌شود!

*ما بارها این مطالبه مردم را به شما منتقل کردیم اما پس از 10 سال باز هم هیچ روند مثبتی را در این خصوص شاهد نبودیم! یعنی لایحه حمایت از زنان کمتر از طرح صیانت اهمیت داشت که تا این اندازه سریع به تصویب رسید؟

این چه مقایسه‌ای است؟ این صحبت شما مثل این است که بگویید نان بهتر است یا آب! هر کدام از این طرح‌ها در موقعیت خودشان دارای اهمیت هستند. اگر ما فضای رهاشده مجازی‌مان را کنترل نکنیم، قشری که بیشتر از همه آسیب‌ می‌بیند، قشر زنان است! حقوق زنان در گرو کنترل شدن فضای مجازی است. در فضای مجازی بیشترین ظلم و بهره‌کشی‌ در حق زنان انجام می‌شود!

منبع: سایت دیده‌بان ایران

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر