کد خبر: 127343
A
در گفت وگو با دیده‌بان ایران بیان شد:

فلاحی، عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت: رد تصویب طرح صیانت را تکذیب می کنم/ نه هیئت رئیسه و نه معاونت قوانین نمی‌توانند مصوبه طرح صیانت را رد یا باطل کنند/ ما باید کدام ضابطه را رعایت می‌کردیم که الان چپ و راست می‌آیند از ما ایراد می‌گیرند؟

نماینده همدان در مجلس یازدهم به سایت دیده بان ایران گفت: معاونت قوانین مجلس می‌تواند اشکال آیین‌نامه‌ای بگیرد اما این موجب ابطال یا لغو مصوبه نخواهد شد. باز هم تاکید می‌کنم ما همه ضوابط را رعایت کردیم. من نمی‌دانم ما باید کدام ضابطه را رعایت می‌کردیم که الان چپ و راست می‌آیند از ما ایراد می‌گیرند! هیچ ایرادی نمی‌تواند تصویب طرح صیانت را رد کند.به تمام مردم و رسانه‌ها اعلام می‌کنم که هیچ شخص و نهادی نمی‌تواند تصویب کلیات طرح صیانت را باطل کند

فلاحی، عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت: رد تصویب طرح صیانت را تکذیب می کنم/ نه هیئت رئیسه و نه معاونت قوانین نمی‌توانند مصوبه طرح صیانت را رد یا باطل کنند/ ما باید کدام ضابطه را رعایت می‌کردیم که الان چپ و راست می‌آیند از ما ایراد می‌گیرند؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ احمدحسین فلاحی، عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت در رابطه با اظهارات موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در خصوص وارد بودن ایرادات معاونت قوانین به نحوه تصویب کلیات طرح صیانت به سایت دیده‌بان ایران گفت: من نمی‌دانم آقایان سلیمی و موسوی بر چه اساسی چنین اظهاراتی را مطرح می‌کنند! مجلس طبق قانون، طرح صیانت را به اصل 85 تبدیل کرده و همه اختیارات را به کمیسیون مشترک طرح صیانت سپرده شده است.

نه هیئت رئیسه و نه معاونت قوانین نمی‌توانند مصوبه طرح صیانت را رد یا باطل کنند

وی در ادامه افزود: کمیسیون براساس شرح وظایف و آیین‌نامه داخلی، کلیات طرح صیانت را تصویب کرده است بنابراین هرگونه دخالت در امور کمیسیون مشترک، نقض صریح قانون است. نه هیئت رئیسه و نه معاونت قوانین نه می‌توانند نه در حوزه اختیارات‌شان است که مصوبه طرح صیانت را رد یا باطل کنند.

 

ابطال رای‌گیری نه به دست هیئت رئیسه مجلس است نه معاونت قوانین

فلاحی ادامه داد: معاونت قوانین فقط می‌تواند یک تذکر ساده بدهد همین! اما ابطال رای‌گیری نه به دست هیئت رئیسه مجلس است نه معاونت قوانین.

اظهارات سخنگوی هیئت رئیسه مجلس عجیب و غیرواقعی است!

عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت با تاکید بر این قضیه که هیچکس نمی‌تواند مصوبه طرح صیانت را باطل یا رد کند، اظهار کرد: معاونت قوانین معاون رئیس مجلس است نه معاون مجلس که الان بیاید در این مورد اظهارنظر کند! بنده اظهارنظر این آقایان را عجیب و غیر واقعی می‌دانم و باز هم تاکید می‌کنم هیچکس نمی‌تواند این رای‌گیری را ابطال کند! کلیات هیچ مشکلی ندارد و همه ضوابط را رعایت کرده است.

هیچ ایرادی نمی‌تواند تصویب طرح صیانت را رد کند

وی درباره ایرادات وارده به مصوبه طرح صیانت خاطرنشان کرد: معاونت قوانین مجلس می‌تواند اشکال آیین‌نامه‌ای بگیرد اما این موجب ابطال یا لغو مصوبه نخواهد شد. باز هم تاکید می‌کنم ما همه ضوابط را رعایت کردیم. من نمی‌دانم ما باید کدام ضابطه را رعایت می‌کردیم که الان  چپ و راست می‌آیند از ما ایراد می‌گیرند! هیچ ایرادی نمی‌تواند تصویب طرح صیانت را رد کند.

به‌زودی جزئیات طرح صیانت را مورد بررسی قرار دهیم

 

فلاحی درباره تکلیف کلیات طرح صیانت گفت: تکلیف کاملا مشخص است کلیات طرح صیانت تصویب شده و قرار است به‌زودی جزئیات این طرح را هم مورد بررسی قرار دهیم. هیچ منعی برای بررسی جزئیات وجود ندارد.

به تمام مردم و رسانه‌ها اعلام می‌کنم که هیچ شخص و نهادی نمی‌تواند تصویب کلیات طرح صیانت را باطل کند

فلاحی تصریح کرد: برای بار چندم خطاب به مردم و تمام رسانه‌ها اعلام می‌کنم که کلیات طرح صیانت تصویب شده هیچ شخص و نهاد و کمیسیونی هم نمی‌تواند آن را ابطال کند. رد رای‌گیری تصویب کلیات طرح صیانت کذب است.

اظهارات ضد و نقیض مسئولان مجلس درباره طرح صیانت برای آرام کردن افکارعمومی در فضای مجازی است  ارزش دیگری ندارد!

عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت در پایان درباره اظهارات ضد و نقیض نمایندگان خاطرنشان کرد: درباره اظهارات برخی از آقایان در رابطه با ابطال رای‌گیری تصویب کلیات طرح صیانت به دلیل فشار و هجمه رسانه‌ها و افکارعمومی در فضای مجازی است و هیچ ارزش دیگری ندارد.  

منبع: سایت دیده‌بان ایران- نازیلا معروفیان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر