کد خبر: 127404
A

امام جمعه کرج: اگر امریکا درباره مذاکرات هسته ای تصمیم نگیرد، پاسخمان «مرگ بر آمریکاست»

حسینی‌همدانی امام جمعه کرج گفت: همه گره‌ها با این مذاکرات باز شده و آمریکا به جای بازی رسانه ای باید تصمیم بگیرد واگر تصمیم نگیرد پاسخ همیشگی ما به این زیاد خواهی‌ها شعار مرگ بر آمریکاست.

امام جمعه کرج:  اگر امریکا درباره مذاکرات هسته ای تصمیم نگیرد، پاسخمان «مرگ بر آمریکاست»

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته کرج با تبریک بعثت رسول خدا (س) اظهار داشت: یکی از محوری ترین پیام‌های بعثت رسول خدا پیام وحدت بین مسلمین بود.

وی افزود: مستکبران عالم از امت واحده و وحدت بین مسلمانان وحشت دارند و امت واحده ظرفیت بزرگی است که همه موانع را از سر راه بر می‌دارد و باید مراقب ایجاد تفرقه در بین امت اسلامی بود.

امام جمعه کرج با بیان اینکه تلاش برای وحدت مورد تاکید اولیای دین است، بیان کرد: تلاش برای ایجاد اختلاف در بین امت‌ها و مسلمانان مذموم و جزو گناهان بزرگ شمرده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به دست‌های پنهان از گذشته تا کنون برای تفرقه افکنی در بین جامعه اسلامی و امت مسلمانان تصریح کرد: همه مسلمانان باید با بصیرت و دشمن شناسی برای مهمترین عامل سعادت خود اقدام وحدت هوشیار باشند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه یکی دیگر از اهداف مهم بعثت و ماموریت انبیای الهی پیاده سازی قسط و عدل در جامعه بوده است، ادامه داد: تعلیم تربیت و آموزش جوامع از اهداف مهم رسالت است و در مورد علم آموزی در منابع دینی ما فروان تاکید شده و جامعه مسلمانان باید از حسن خلق و رفتار نیکو برخوردار باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه امام خمینی(ره) بر عدم به اعتماد به آمریکا تاکید داشتند ، عنوان کرد: رهبری معظم انقلاب و خلف صالح ایشان نیز بر لزوم عدم اعتماد به امریکا در موارد گونتگون بیاناتی داشتند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه اتفاقات گذشته بر سر ملت ایران و دیگر ملل از سوی آمریکا ماهیت پلید آنها را هویدا کرده است، تصریح کرد: کشوری مانند عراق در حال حاضر حتی اجازه ساخت یک سلاح برای دفاع از خود را ندارد

حسینی‌همدانی با بیان اینکه اکراین در زمانی بهترین و مجهزین سلاح‌های پیشرفته را در اختیار داشت و به عنوان سومین قدرت برتر هسته ای دنیا مطرح بود، متذکر شد: معاده بوداپست بعد از فروپاشی شوروی اکراین را به تحویل دادن سلاح ها مجبور کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه بعد آمریکا و انگلیس و چند کشور دیگر بعد از تحویل سلاح های هسته‌ای اکراین متعهد به حمایت از تمامیت ارضی این کشور در مقابل هر متجاوزی شدند، گفت: این تعهدات در بالاترین سطح امضا شد و روسای کشورها این تعهدات را امضا کردند.

حسینی‌همدانی با اشاره اینکه اکراین به تمام تعهدات خود در مقابل با آمریکا و انگلیس عمل کرد، گفت: امروز آمریکا و انگلیس بعد از درگیری و جنگ اعلام کردند که ما فقط روسیه را تحریم می کنیم چون اکراین برای این دو کشور ارزشی ندارد که به دفاع از این کشور وارد جنگ شوند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه رفتار آمریکا و انگلیس با اکراین تجربه ای برای دستگاه دیپلماسی ایران است، متذکر شد: امیدواریم از این تجربه‌ها به نحو احسن استفاده شود و در راستای حقوق مردم گام برداشته شود.

حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه امروز غرب با جنگ روانی والقای برخی از امور از طریق رسانه‌های خبری داخلی و واداده تلاش می کند که بر افکار عمومی ما تاثیر بگذارد، ادامه داد: پذیرش توقعات کم ارزش در دستور کار رسانه‌های غربی برای تیم مذاکره کننده ایرانی قرار دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه مذاکره مستقیم ایران و آمریکا هیچ گرهی از توافقات باز نمی‌کند، ادامه داد: همه گره‌ها با این مذاکرات باز شده و آمریکا به جای بازی رسانه ای باید تصمیم بگیرد واگر تصمیم نگیرد پاسخ همیشگی ما به این زیاد خواهی‌ها شعار مرگ بر آمریکاست.

امام جمعه کرج با بیان اینکه دستورات رئیس جمهور در مورد اجرای قوانین بر زمین مانده و اجرا نشده قابل تقدیر است، گفت: در مورد نظارت بر بازار و قیمت اجناس و افزایش توان خرید مردم منتظر دستورات برنده رئیس جمهور هستیم تا مردم در این ایام دچار زحمت نشوند.

وی اشاره به موضوع عزل و نصب‌ها در استان البرز عنوان کرد: عزیران در عزل و نصب‌ها دقت لازم را داشته باشند و خواسته مردم در این زمینه در نظر گرفته شود و نگذارید استان بیش از این ضرر کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر