کد خبر: 127482
A

آیت الله خاتمی از برگزاری کمیسیون بررسی راه‌های حراست و پاسداری از ولایت فقیه در مجلس خبرگان رهبری خبر داد

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: شروع این اجلاس ساعت هشت و نیم صبح روز سه شنبه ۱۷ اسفند و در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی در تهران خواهد بود.

آیت الله خاتمی از برگزاری کمیسیون بررسی راه‌های حراست و پاسداری از ولایت فقیه در مجلس خبرگان رهبری خبر داد

به گزارش دیده بان ایران، آیت الله سید احمد خاتمی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بعدازظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه با اعلام زمان برگزاری اجلاس مجلس خبرگان گفت: نهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم طی دو روز و در ۱۷ و ۱۸ اسفند برگزار خواهد شد.

وی افزود: شروع این اجلاس ساعت هشت و نیم صبح روز سه شنبه ۱۷ اسفند و در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی در تهران خواهد بود.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های در دستور این اجلاس پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم، نطق رئیس محترم خبرگان رهبری در حضور خبرنگاران خواهد بود.

وی مراسم تحلیف اعضای جدید خبرگان را که در میان دوره‌ای انتخاب شده اند یکی دیگر از برنامه‌های این اجلاس دانست و گفت: حضرات آیات و حجج اسلام به ترتیب حروف الفبا اعرافی، پیش نمازی، دانش زاده معروف به مؤمن، سعدی، سعیدی گلپایگانی و مدرسی یزدی در این اجلاس تحلیف خواهند شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: برگزاری حدود ۱۶ نطق پیش از دستور را در ادامه اجلاس خواهیم داشت؛ ممکن است به دلیل ضیق وقت و یا طرح‌های مهم این تعداد کاهش یابد؛ آئین نامه این اجازه را به هیئت رئیسه داده است.

وی با اشاره به انتخاب کمیته ۵ نفره برای تنظیم و پیشنهاد محورهای بیانیه پایانی اجلاسیه افزود: به دلیل اینکه بیانیه پایانی بازتاب نظرات اعضایی محترم خبرگان است این کمیته برای تنظیم و ارائه بیانیه پایانی اجلاسیه با رأگیری اعضای حاضر انتخاب می‌گردند؛ محورهای اصلی این بیانیه به رأی گذاشته شده و در پایان اجلاس با حضور خبرنگاران محترم قرائت می‌شود.

آیت الله خاتمی بیان داشت: شخصیت مدعو این اجلاس رئیس محترم جمهور می‌باشند که عضو مجلس خبرگان هم هستند؛ مقرر است برنامه‌های دولت بویژه در عرصه بهبود اوضاع اقتصادی کشور و حل مشکلات معیشتی مردم را ارائه نموده و طبق آیین نامه داخلی مجلس خبرگان به پرسش‌های اعضای این مجلس پاسخ خواهند داد.

وی گفت: برنامه پایانی ما دیدار حضوری با مقام معظم رهبری در روز پنجشنبه ۱۹ اسفند پیش بینی شده است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: از زمان برگزاری هشتمین اجلاس مجلس خبرگان که در ۴ اسفند ۹۹ برپا شد، کمیسیون‌های مختلف نیز فعال بوده اند؛ کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی طی ماه‌های گذشته با جلسات منظم و متعدد با وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، آموزش و پرورش و معاونین سازمان اطلاعات سپاه، دیدگاه‌های خود را در این حوزه‌ها مطرح کرده و مطالب خبرگان محترم را در این کمیسیون شنیده اند.

وی با تأکید بر فعالیت خوب کمیسیون اقتصادی مجلس خبرگان عنوان داشت: این کمیسیون در چند ماه گذشته با دعوت از تیم اقتصادی دولت همچون وزیر محترم اقتصاد، معاون اقتصادی رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان برنامه‌های اقتصادی دولت سیزدهم قرار گرفته و مطالبات معیشتی مردم را با آنها مطرح نمودند.

آیت الله خاتمی کمیسیون بررسی راه‌های حراست و پاسداری از ولایت فقیه مجلس خبرگان را برگزار کننده جلسات متعددی دانست و گفت: این کمیسیون جلسات مختلفی در راستای ارائه راهکارهای تبیین اندیشه سیاسی و حکومت اسلامی داشته است؛ سایر کمیسیون‌ها هم به حسب شرح وظایفی که در آئین نامه داخلی آمده وظیفه خود را انجام داده اند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: ویروس منحوس کرونا تأثیر خود را در مجموع گذاشته که تعداد جلسات به انبوه آنها در دوران قبل از شیوع این بیماری نبوده اما با این وجود تا جایی که در توان بوده انجام وظیفه شده است.

وی ادامه داد: بخش دیگر کارهای خبرگان در هیئت اندیشه ورز این مجلس پیگیری می‌شود؛ کارگروه‌های پنج گانه این هیئت کار خود را به پایان رسانده اند و گزارش آن به زودی طبق سازوکار مشخص به محضر مقام معظم رهبری تقدیم خواهد شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصویب نهایی مواد باقیمانده از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس خبرگان را یکی دیگر از برنامه‌های مورد نظر در اجلاس خبرگان رهبری برشمرد و خاطرنشان کرد: این کار در راستای ساماندهی قانون انتخابات در کشور بوده که اصول آن را مقام معظم رهبری بیان فرموده اند و مجلس خبرگان نیز از اولین نهادهایی می‌باشد که بر اجرای این امر اهتمام داشته است.

وی گفت: گرامیداشت یاد اعضای فقید بویژه آنان که در سال‌های اخیر دار فانی را وداع گفتند همچون حضرات آیات یزدی، مصباح یزدی و سایر بزرگان در این اجلاس یکی دیگر از محورهای آن می‌باشد.

آیت الله خاتمی بیان داشت: بیانیه‌ای که در پایان اجلاس ارائه خواهد شد، اعلامی بوده و از نوع اقدامی نمی‌باشد؛ نمایندگان محترم خبرگان در متن مردم هستند و پیگیری مطالبات مردم و مطرح کردن دغدغه‌های آنان در عرصه مشکلات معیشتی را یکی از رسالت‌های خود می‌دانند.

وی در پایان ضمن اشاره به تازه روی کار آمدن دولت جدید افزود: با توجه به اینکه هنوز چند ماهی بیشتر از روی کار آمدن دولت جدید نگذشته است، باید همه عزیزان از دولت انتظار در حد وسع را داشته باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر