کد خبر: 127492
A
قائم مقام شورای عالی قرآن:

ضریب نفوذ جریان قرآنی کشور کم شده است

علی سرابی می گوید:"فضای سیاسی اجتماعی که امروز حاکم بر جامعه است را در اثرگذاری و قدرت نفوذ جریانات انقلابی و مذهبی مثل جریان قرآنی کشور با چالش مواجه کرده است."

ضریب نفوذ جریان قرآنی کشور کم شده است

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن، در پاسخ به این سوال که چرا فضای قرآنی کشور تنها عده‌ای خاص را در بر می‌گیرد در حالی که باید کلیت این فعالیت‌ها برای همه اقشار جامعه باشد؟ گفت:

این یک بحث حاکمیتی کلان هست و خیلی ظریف هست حالا شما جامعه‌ی قرآنی را فرمودید ولی در دیگر عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی هم این مسئله وجود دارد. یعنی مثلاً سینمای ارزشی که بر اساس ارزش‌های انقلاب اسلامی شکل گرفته است آنها هم با چنین مشکلی مواجهه هستند و ارتباطشان با بدنه‌ی جامعه یک ارتباط پویا و اثرگذار و جریان‌ساز نیست. این امر مختص جریان قرآنی کشور نیست بلکه نظام اسلامی و انقلاب اسلامی و نهادهای ذی‌ربط ضریب نفوذی که در دهه‌های گذشته داشتند این ضریب نفوذ کم شده است.

البته بنده به این موضوع ورود تخصصی ندارم اما به عنوان فعال قرآنی و فعال مردمی حس می‌کنم ما با توجه به شرایط خاص کشور در یک دهه اخیر با آن مواجه بودیم که با شدیدترین تحریم‌ها و از یک طرف تحریم‌های اقتصادی که فشار اقتصادی زیادی به مردم ما وارد کرده و مسائل معیشتی مردم به شدت دچار چالش شده و از طرف دیگر با توجه به حجم بالای تهاجم فرهنگی و سیاسی به کشور که حاکی از آن است که جبهه‌ی دشمنان مقابل انقلاب اسلامی که عمدتاً به رهبری غرب و آمریکا است مخصوصاً از نفوذ جریان فکری جمهوری اسلامی شدیداً احساس نگرانی کرده و با تمام قوا به میدان آمده‌اند، این واقعیت که به هر حال کشور را دچار یک سری چالش‌هایی کرده و به هر حال مردمی که بایستی مقاومت کنند و از این پیچ تاریخی عبور کنند، مقدار تحمل و تاب‌آوری شأن متفاوت است، قابل انکار نیست. در این میان سو مدیریت‌ها، فشار بر مردم را مضاعف کرده است که مثال‌های آن را زیاد دیده‌ایم که مجموع این عوامل فضای سیاسی اجتماعی که امروز حاکم بر جامعه است را در اثرگذاری و قدرت نفوذ جریانات انقلابی و مذهبی مثل جریان قرآنی کشور با چالش مواجه کرده است و لذا بخش مهمی از این شرایط نامطلوب ویژه‌ی جامعه‌ی قرآنی نیست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر