کد خبر: 127537
A

نماینده ادوار مجلس: بایدن تنها می تواند درباره تصمیمات خودش ضمانت بدهد/ ما باید از فرصت دوره بایدن استفاده کنیم

ابرهیم نکو فعال سیاسی اصولگرا و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: باید از تضمین های دوره بایدن استفاده کنیم و تمام طلب های خود را از کشورهای دیگر بگیریم و در زمینه زیرساخت ها سرمایه گذاری کنیم ،زیرا بایدن فقط می تواند برای دوره ریاست جمهوری خود تضمین های لازم برای اجرای برجام را بدهد.

نماینده ادوار مجلس: بایدن تنها می تواند درباره تصمیمات خودش ضمانت بدهد/ ما باید از فرصت دوره بایدن استفاده کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ ابراهیم نکو درباره ارزیابی خود از روند مذاکرات وین اظهار کرد: در محاوره عمومی گفته می شود ۹۹ درصد کارها انجام شده، اما همان یک درصد آخر مانع نهایی شدن کارها شد. الان در مذاکرات هم همین حمایت وجود دارد. هر دو طرف اعلام کردند مذاکرات پیشرفت کرده و به روزهای نهایی رسیده ایم، اما جزئیات که مهم است باقی مانده است.

ابراهیم نکو نماینده ادوار مجلس به ایسنا گفت: ایران به دنبال گرفتن تضمین های طولانی از آمریکاست اما به نظر من امکان آن نیست چون قوانین آمریکا چنین اجازه ای نمی دهد. قانون آمریکا به هر رئیس جمهور اجازه می دهد براساس اختیارات خود و در دوره مسئولیت اش عمل کند. بنابراین نمی توان تضمین هایی گرفت که برای دوره ریاست جمهوری های بعدی آمریکا ضمانت اجرایی داشته باشد.

این فعال سیاسی افزود: اگر در روزهای آینده توافقی صورت بگیرد به نظر من ایران به تضمین های دوره بایدن اکتفا می کند زیرا بایدن می تواند تنها تضمین کننده تصمیمات خود در دوران ریاست جمهوری اش باشد. این مسئله تضمین ها بر روند مذاکرات تأثیرگذار است و به اصطلاح گل طلایی مذاکرات بوده و می تواند نتیجه نهایی را روشن کند.

نکو همچنین گفت: پیش بینی من این است که اگر توافقی صورت بگیرد، ایران به حداقل هایی که از سوی دولت آمریکا تضمین شده باشد کفایت می کند. این اقدام منطقی هم هست چون همان طور که اشاره کردم قوانین آمریکا به روسای جمهور این کشور اجازه تضمین های مادام العمر را نمی دهد، بنابراین ما باید از فرصت دوره بایدن استفاده کرده و طلب های خود را از سایر کشورها گرفته و در زمینه زیرساخت ها سرمایه گذاری کنیم تا اگر در آینده توافق بهم خورد بتوانیم براساس این سرمایه گذاری ها برای مدت طولانی به مسیر خود ادامه دهیم.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: تیم مذاکره کننده ما هم باید با درایت کافی و کامل عمل کند تا در دوره ریاست جمهوری های بعدی آمریکا خلل کمتری به برجام وارد شود

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر