کد خبر: 127592
A

بدری، نماینده اردبیل: اولویت مردم معیشت است نه طرح صیانت/ مردم سخت‌ترین روزهای خود را با تورم سرسام‌آور و گرانی‌های بی‌سابقه تجربه می‌کنند

صدیف بدری گفت: در حالی که مردم گرفتاری‌های متعددی دارند، دیگر نیازی نیست با طرح صیانت جامعه را ملتهب کنیم.

بدری، نماینده اردبیل: اولویت مردم معیشت است نه طرح صیانت/ مردم سخت‌ترین روزهای خود را با تورم سرسام‌آور و گرانی‌های بی‌سابقه تجربه می‌کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ این نماینده مجلس گفت: وی در دیدار مردمی از افزایش اعتبارات و بودجه عمرانی کشور در سال آینده خبر داد و تصریح کرد: کمیسیون تلفیق رقم ۲۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور را افزایش داده تا طرح‌های نیمه‌تمام، تولیدی و اشتغالزا را به بهره‌برداری برسانند.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر،‌ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در مسایل اقتصادی و معیشتی سعی می‌کنیم تا بیشترین حمایت را از گروه‌های مختلف جامعه داشته باشیم که در بودجه ۱۴۰۱ سعی شده شفافیت در رأس کارها قرار گیرد.

بدری شفافیت در صادرات و فروش نفت، پرداخت یارانه‌ها و همچنین حمایت از مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و ایجاد فرصت برای پشت نوبتی‌های این نهادهای انقلابی را یادآور شد و افزود: مردم ما امروز سخت‌ترین روزها را با تورم سرسام‌آور و گرانی‌های بی‌سابقه تجربه می‌کنند که بهتر است دولت به شعارهای زمان انتخاباتی خود عمل کرده و وارد میدان شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: برای آحاد مردم قابل قبول نیست که هر ساعت و هر روز قیمت کالاها و تأمین نیازمندی‌های آنها افزایش پیدا کرده در حالی که نظارت بسیار ضعیف و ناقص انجام می‌شود.

بدری به تذکرات مکرر در جلسات علنی و غیر علنی اشاره کرد و ادامه داد: رئیس جمهور باید به همراه وزرا و دولتمردان تلاششان بر مهار تورم و کنترل قیمت‌ها باشد چرا که هر روز بر این فرآیند نرخ‌گذاری کالاها و خدمات افزوده شده و هیچ ثبات قیمتی را شاهد نیستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: مردم انتظار دارند در شرایط کنونی که هر ۳ قوه یکدست هستند، کنترل‌ها و نظارت‌ها بیش از گذشته بوده و ثبات قیمت‌ها را حداقل در یک فرصت ۳ تا ۶ ماهه شاهد باشند.

بدری بیان کرد: به هیچ وجه درآمد مردم با نیازمندی‌ها و شرایط اقتصادی موجود همخوانی ندارد و پیشنهاد کردیم تا جلسه غیر علنی با حضور رئیس جمهور و وزرا در مجلس برگزار شده و دنبال راهکاری اساسی برای کنترل قیمت‌ها باشیم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: گرانی‌های اخیر به هیچ وجه قابل تحمل نیست و منشأ این گرانی‌ها عمدتا دلال‌بازی‌ها و سودجویی عده‌ای است که قطعا دولت می‌تواند با تدبیری مناسب در این زمینه راهکار ارائه کند.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر،‌ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به طرح صیانت از فضای مجازی در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: به هیچ وجه زمان طرح چنین مسایل پرحاشیه نیست و مردم در این روزهای پایانی سال گرفتار تأمین مایحتاج و نیازمندی‌های زندگی خود هستند و بهتر است عده‌ای از نمایندگان دست از این طرح صیانت در این شرایط حساس بردارند.

بدری تصریح کرد: در حالی که مردم گرفتاری‌های متعددی دارند، دیگر نیازی نیست با طرح صیانت جامعه ملتهب شده و یا بخواهیم کام مردم را در آستانه سال جدید با این همه فشار و تورم معیشتی تلخ کنیم.

وی افزود: به هیچ وجه زمان خوبی برای طرح چنین مباحثی نیست و همکاران ما باید در یک موقعیت مناسب این طرح را مورد پیگیری قرار می‌دادند که قرار شده به صورت عادی این طرح در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

بدری در ادامه خاطر نشان کرد: در زمان بررسی این طرح بهتر است اقنای عمومی انجام شده و فعالان این حوزه به ویژه ۱۰ میلیون کارآفرین فضای مجازی از آسیب‌ نزدن به کار و حرفه خود در قالب طرح صیانت اطمینان حاصل کنند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس به طرح جهش تولید مسکن اشاره کرد و ادامه داد: دولت در شکل‌گیری صندوق ملی مسکن به تکالیف خود درست عمل نکرده و در این زمینه برخی کوتاهی‌ها را شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: باید زمین رایگان در اختیار تعاونی‌ها و پیمانکاران قرار گرفته و از طریق صندوق توسعه مسکن و پرداخت تسهیلات بین ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان احداث واحدهای مسکن در سراسر کشور آغاز شود.

بدری بیان کرد: این تسهیلات با بازپرداخت ۲۰ ساله و با نرخ سود ۸ تا ۹ درصد خواهد بود تا هم روستاییان و هم ساکنان مناطق شهری از این تسهیلات در جهت احداث واحد مسکونی استفاده کنند.

وی رقم اولیه این صندوق را ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: امیدواریم بهترین شرایط در اجرای طرح جهش تولید مسکن در سال‌ آینده فراهم آید.

بدری به بروکراسی اداری و نظام تنبل اجرایی در کشور اشاره کرد و افزود: مردم انتظار دارند تا این بروکراسی و نظام زاید اداری کاسته شده و امکان بهبود فرآیندها به وجود آید.

بدری ضرورت همسان‌سازی حقوق کارکنان و جلوگیری از پرداختی‌های نامتعارف را در برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها یادآور شد و تصریح کرد: در کنار پایین بودن حقوق کارگران و کارکنان، آنچه که کارکنان انتظار دارند، اینکه پرداختی‌ها به شکل عادلانه بوده و جلوی رفتارهای نامتعارف گرفته شود./ خبرانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر